Wattengård Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 (endret) Har noen sett noen oppskrifter på pulverlakkering av plastikk? De oppskriftene jeg har sett går ut på at lakken skal herde i opptil 200 grader. Og det tror jeg ikke er spesiellt sunt for plastikken Kan vel nevne at det er snakk om en laptop.. (Eller, skallet iallefall ) Hvordan gjør firmaer som Colorware og iColor det? EDIT: Endret emnet fra "Pulverlakkering av plastikk" til "Lakkering/farging av plastikk" da jeg etter litt søking på nett fant ut at pulverlakkering av plastikk ikke er så enkelt. -C- Endret 4. desember 2006 av ChristianW Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Jeg kan ikke se at du skal trenge å varme det opp til 200 grader. Bruk en god lakk, 2-3 strøk, for å så bruke en klarlakk og litt polish så løser det deg Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 Ja for vanlig lakk så funker det. Men nå tenkte jeg spesiellt på pulverlakk. -C- Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Du får godt resultat av vanlig spraylakk av god kvlaitet. Hemmeligheten til en super finish er å bruke mange strøy, la hvert strøk herde skikkelig, og å pusse ned etter hvert herdet strøk. En klarlakk på toppen kan gi skikkelig fin glansfinish hvis det er glans du er ute etter. -Stigma Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 (endret) Skal du pulverlakke noe så må du vel ha en god del (dyrt) utstyr, tror ikke det er noe å satse på om du skal bare lakkere pcen din. Endret 13. desember 2006 av Hellemyr Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Trenger bare lakk, pussepapir, veske til å rense og en gamel stekeovn. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Det er ikke lakk man bruker men et form for maligs pluver, så må man gjøre noe med det man skal lakke så pluveret fester seg, og man nå ha trykk børste og trykkluft(kompressor) dyrt Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Det er ikke lakk man bruker men et form for maligs pluver, så må man gjøre noe med det man skal lakke så pluveret fester seg, og man nå ha trykk børste og trykkluft(kompressor) dyrt 7495216[/snapback] Tror du får det på boks, men er ikke sikker. Er jo alltids mulig å få lånt seg en kompressor og ei sprøyte da. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Er ikke poenget med pulverlakk at man ved hjelp av magnetisme får pulveret til å feste seg? Tviler på at det er særlig egnet for plast. Kjøp god primer, lakk, og klarlakk, bruker du det riktig får du et fullgodt resultat. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Ikke magnetisme, elektrostatisk effekt. Samme som holder ballongene i taket når du har gnidd dem mot hodet. Og det fungerer i prakis også på plast har jeg fått med meg, men plasten er ikke spesiellt glad i herdetempraturen på 200 grader -C- Lenke til kommentar
hYLeAPe Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Trenger man ikke bruke grunning/primer på plast?? Bare å pusse ned og lakke med farge så klarlakk?? Btw? Ossen pussepapir?? Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Man trenger ikke grunning, men det blir bedre resultat med. Man pusser ned, lakkerer (helst med grunning) og eventuelt klarlakk, ja. Når det gjelder pussepapir bør du bruke noe fint, ca 400-800p. Helst for våtsliping Lenke til kommentar
hYLeAPe Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Så akkurat samme prosedyre som med metall? (Har et kabinett bak meg nå, nettopp pussa ferdig metallet) Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 25. desember 2006 Del Skrevet 25. desember 2006 Samme prosedyre ja. Men husk at lakken må være for plastikk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå