sgpeipei Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Hei, noen som har fått dette til å virke sammen? Jeg har laget en Live-CD av Ubuntu 6.10. Nå har jeg prøvd å starte dette flere ganger med forskjellige oppstartsalternativer, men får bare en svart skjerm etter en stund. Og det er begrenset hvor mange ganger jeg ønsker å prøve det, det tar jo mange minutter å starte hver gang... Maskinen har ATI X700-grafikkort og 2 GB ram. Nå tar jeg natta... Geir Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Hei, noen som har fått dette til å virke sammen? Jeg har laget en Live-CD av Ubuntu 6.10. Nå har jeg prøvd å starte dette flere ganger med forskjellige oppstartsalternativer, men får bare en svart skjerm etter en stund. Og det er begrenset hvor mange ganger jeg ønsker å prøve det, det tar jo mange minutter å starte hver gang... Maskinen har ATI X700-grafikkort og 2 GB ram. Nå tar jeg natta... Geir 7426456[/snapback] Hva gir ctrl+alt+F1? Lenke til kommentar
sgpeipei Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 CTRL+ALT+F1 gir lys i skjermen. Det viser bare at noe ikke har gått som det skal, bare gibberish i grafikkminnet. Og da hadde jeg prøvd å starte i sikker grafikkmodus. Skal prøve andre grafikkmoduser senere. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Har du forsøkt Windows XP Pro ? Finnes ikke bedre OS Lenke til kommentar
wil Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Hvis han hadde tenkt til å prøve XP hadde han spurt i Windows katogorien. Da hadde han IKKE spurt om Ubuntu. Lenke til kommentar
sgpeipei Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 :!: Fikla med Linux, husker ikke, men tror det var Slackware for omtrent 10 år siden. Siden den tid har jeg kun brukt Windows. Og har allerede XP Pro på denne laptopen. Siden jeg også har en ny desktopmaskin som kom med XP Home og en voucher for Vista så tenkte jeg at jeg skulle se om Linux hadde en fremtid igjen. Og da må det bli på Acer'n siden jeg vil bruke den andre til litt spilling etc. Men det ser ikke ut til at det fungerer... kanskje prøve en annen distro? Men jeg vet ikke helt hvilken... Kanskje prøve SUSE? Takk for forslagene så langt... Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Hvis han hadde tenkt til å prøve XP hadde han spurt i Windows katogorien. Da hadde han IKKE spurt om Ubuntu. 7427609[/snapback] Hehe,I know,var et forsøk på å være morsom..alle Lunix-tilhengere anbefaler Lunix når det er snakk om et Windows-problem..ingen med ironi-hatten på i dag tydeligvis... Lenke til kommentar
sim Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Hehe,I know,var et forsøk på å være morsom..alle Lunix-tilhengere anbefaler Lunix når det er snakk om et Windows-problem..ingen med ironi-hatten på i dag tydeligvis... 7428993[/snapback] Kjempemorsomt. Vil du være helten min? Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Hehe,I know,var et forsøk på å være morsom..alle Lunix-tilhengere anbefaler Lunix når det er snakk om et Windows-problem..ingen med ironi-hatten på i dag tydeligvis... 7428993[/snapback] Kjempemorsomt. Vil du være helten min? 7429913[/snapback] Oi,skjønner at jeg har dritt meg ut nå,jeg har tullet med Luunix-guttene..beklager,unnskyld,skal aldri gjenta seg ! Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Hehe,I know,var et forsøk på å være morsom..alle Lunix-tilhengere anbefaler Lunix når det er snakk om et Windows-problem..ingen med ironi-hatten på i dag tydeligvis... 7428993[/snapback] Kjempemorsomt. Vil du være helten min? 7429913[/snapback] Oi,skjønner at jeg har dritt meg ut nå,jeg har tullet med Luunix-guttene..beklager,unnskyld,skal aldri gjenta seg ! 7430720[/snapback] Du får samme sure svar hvis du skriver at Linux os er best og poster det et eller annet stedet i windowsforumet. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Hvis han hadde tenkt til å prøve XP hadde han spurt i Windows katogorien. Da hadde han IKKE spurt om Ubuntu. 7427609[/snapback] Hehe,I know,var et forsøk på å være morsom..alle Lunix-tilhengere anbefaler Lunix når det er snakk om et Windows-problem..ingen med ironi-hatten på i dag tydeligvis... 7428993[/snapback] Ser forøvrig ikke hvorfor du ser at dette er et windows problem. Kan jo være at windows har så mange problemer at man tenker "problem=windows", men det er strengt tatt ganske OT... Anyway, avsporet tråd, stenges? Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Prøv å start uten acpi Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Og hvis det ikke funker kan du prøve "alternate" installasjons-cd. Med den kan du installere alt i tekstmodus, ikke vanskelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå