Gå til innhold

NoAdware4 - hvordan bli kvitt det?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har fått NoAdware4 på dataen min, og ingen av sikkerhetsprogrammene mine finner det. (Ja, jeg er ganske sikker på at det faktsik er NoAdware4, fordi i "Program Files" har det blitt laget en mappe som heter NoAdware, og inne i den ligger det en del zip-filer. Hele mappen er på 7,29MB. Disse har ikke jeg lagt inn selv i hvert fall)

Hvordan bør jeg fjerne dette? Jeg gjorde et søk på nettet, hvor bl.a. dette nettstedet sa at NoAdware4 er Spyware, og ikke det motsatte, som fler andre sider mente..

Kan jeg stole på denne linken?

http://www.softwaretipsandtricks.com/dange...Adware4exe.html

Og i så fall, så sier linken

"NoAdware4.exe is Spyware.

Kill the process NoAdware4.exe and remove NoAdware4.exe from Windows startup."

Hvordan bør jeg gjøre dette, slette hele mappen, og håpe på at alt er sånn det skal være?? :(

Hendige ting som jeg tror dette programmet gjør er at cd-rom knappen ikke fungerer og at startmenyen er borte --> PLAGSOMT! :thumbdown:

Noen som har noen tips, og som kan hjelpe meg??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En Hijackthis-logg kan være et greit utg.pkt :)

Du kan samtidig sjekke om NoAdware finnes på legg til/fjern programlisen. Gjør den det avinstallerer du den derfra.

Så velger du å vise skjulte filer og mapper (kontrollpanel->mappealt.->vis->"vis skjulte filer og mapper".

Bruke utforsker og fjern mappa (i bold)

C:\Program Files\NoAdware4\

Endret av norbat
Lenke til kommentar

Hei

Takk for svar, jeg fikk det bort..

Ellers har jeg funnet litt av hvert annet på dataen også;

* En ikke tom mappe her: C:\Program Files\NetMeeting

- Hvis jeg trykker delete på mappen, kommer det opp en advarsel om at "could make some program not work". Finner ikke programmet igjen andre steder.. :ohmy:

(Seff er det et program jeg ikke har lagt inn selv..)

* En mappe som er tom her: C:\Program Files\MSXML 4.0. Er dette ekte Microsoft Service Pack saker, eller ikke? Det ser så klønete ut..

- Hva er dette? Det ligger også der hvor jeg kan velge "Legg til eller fjern programmer" (to programmer faktisk..)

Takk til alle som hjelper meg..

Endret av freeri3
Lenke til kommentar

Hei,

NetMeeting er et 'chatteprogram' som ligger i windows. Tror ikke det ligger noen snarvei til programmet som default. NetMeeting kan kjøres (installeres) ved å gå til Start->kjør, Skriv: conf

MSXML 4.0 er noe som skal være på maskinen din, levert av microsoft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...