DJViking Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 (endret) Hva er å foretrekke av et CMS, laget i PHP, .NET eller Java? Noen som kan gi et eksempel på et godt CMS som er stabil, rask og enkel? Den bør støtte WYSIWYG-editor eller ha mulighet for å benytte FCKeditor. eZ Publish og FCKeditor kanskje? CMSen må være gratis. I tillegg til eZ publish som er basert på PHP platform har vi også Joomla som er ganske godt kjent og utbredt. Noen som har erfaring med denne? Jeg så nettopp på FigBird, et CMS laget i Java. Denne så ganske god ut, men koster vist penger. Ellers har man jo OpenCms som også er laget i Java, er OpenSource og gratis. Til siste for Java CMS kan vel nevnes JBoss Portal. Det er en ganske stor liste over Java CMS. Noen som har prøvd ut noen av dem? Er det mulig å benytte en Access databasefil i enten PHP eller Java CMS istedet for en database på en egen Databasetjener? Jeg vet at Nickel and Dime Content Management System (ndCMS) kan benytte Access, men dette er jo opplagt da denne er basert på .NET. Endret 4. desember 2006 av DJViking Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Vel, jeg vil anbefale PHP, siden det er det som er mest støttet blant hoster. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8fx0y6VV Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Jeg har gode erfaringer med python + django. Espen Lenke til kommentar
hallegyn Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Dersom det er eit krav at det skal vere rimelig, så sats på php. Og dersom du er på jakt etter eit godt cms-system, så gå for modx. Eg har leita nettet rundt for å finne eit godt cms-system, og prøvd alle dei store kjende open source cms-systema, men det er noko gale med alle saman, -som oftast at det er bort i mot uråd å lage skikkelege malar til dei. Modx lar deg byggje malar i vanleg html, og berre leggje inn [[kodar]] der du ynskjer spesielle funksjonar på sida. I tillegg er det mykje innebygga funksjonalitet. Dette finn du meir om på www.modxcms.org/. Du kan også teste det gratis på http://www.opensourcecms.com/ - modx demo (Og ja, Modx er gratis, og eg tenar ikkje pengar på å drive reklame: ) Dersom du ikkje skulle like modx, prøv http://www.opensourcecms.com/. Der er det vel demoar av alle dei store open source cms-systema. Lukke til ! Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Jeg har gode erfaringer med python + django. Espen 7426054[/snapback] Ja. Rekti. Jeg anbefaler folk C# .Net (av personlige(og profesjonelle) preferanser - som sikkert du også gjør), men jeg har ihvertfall vett nok til å vite at når det gjelder hosting så er det PHP og ASP som gjelder. Litt lei av folk som anbefaler [mitt favoritt-programmeringsspråk, fordi jeg liker det] helt utav context.... Anbefal heller ting som er støttet av de fleste hosting-providere. Eller skriv "Jeg anbefalter X, men det krever at du kjører egen server, eller klarer å finne/betaler for noen til å hoste dette"... Endret 8. desember 2006 av jorn79 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå