Gå til innhold

Kjøpstips til mus & tastatur - Spill og bildebeh.

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter et nytt tastatur og en ny mus.

Tastaturet:

• Det skal ha minst mulig jall. Helst ingen hurtigtaster, kanskje utenom av/på knapp.
  • Helst ikke noe "über ergonomisk super twisted shape ultra cool" utførelse. Slike tastaur som er delt på midten skal jeg ikke ha.
  • Gjerne i noe annet enn plast, men det funker det og.
  • Vanlig størrelse, ikke ekstra lite, ikke ekstra stort.
  • Helst lednining
  • Helst stilrent, pent å se på. Dette er subjektivt, så dere får komme med det dere vil.

Musa:

• Med ledning!
  • Ikke noe lave razer greier (bare prøvd en, denne var for lav og liten for min del)
  • Jeg kan ikke fordra mykplast/gummiknottene på MX510 og 518. Dessuten liker jeg ikke designet.
  • God å holde i over en lengre tidsperiode

Av tastatur har jeg falt for Hipercomm Aluminium, men er det nesten et bærbar-tastatur? Hørte noe om at det var veldig lite. Har ingen problemer omplasserte insert, home knapper o.l.

Av mus har jeg falt for Revolution musa til logitech, men denne er jo trådløs. Vet dere om denne kommer med ledning etterhvert? Evt, kan denne passe for en gamer? Lenge siden jeg har testet trådløse mus, men før var de et virkelig herk å bruke. Viktig med god responstid.

Nå har jeg et PC-Line tastatur og "Microsoft Optical" mus. Ikke høy standard fra før av altså.

Kan dere komme med noen tips som kan passe for meg?

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Happy Hacking tastaturet... Har ikke Windows tast en gang! (mange av Linux gutta som foretrekker denne modellen altså...) Ellers kan du jo se om du finner et gammelt IBM tastatur et sted, disse er vel noe av det beste du får tak i (mange datakyndige foretrekker faktisk disse gamle IBM tastaturene, blant annet meg :p)

EDIT: Du pratet jo om den Revolution musa fra Logitech, og denne har ekstremt god ergonomi.

Endret av nitramdg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...