Gå til innhold

Vannkjøling temperatur og Monitor program!

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har nettopp montert vannkjøling i pc'en. Det synes å virke bra, og jeg er meget godt fornøyd med de løsningene jeg har funnet. Jeg har alikevel et par spørsmål. Jeg har et Soyo Dragon KT7+ hovedkort med en cp 1900+ på. Når jeg nå måler av temperaturene så får jeg veldig rare resultater. Med HW monitor (soyo sitt hw monitoring prog) så får jeg 21-22 grader under load(looping med 3d mark). Når jeg bare sitter og surfer på nettet etc, så går tempen opp i 39-40 grader. Hva er det som gjør dette? Kabinett tempen ligger på 34 grader. er dette for høyt? Jeg har fjernet nesten alle viftene og nå er det bare to 80 mm vifter som trekker luft gjennom chieftech kabinettet, hvorav en sitter i psu'en (forøvrig også en chieftech).

Jeg får heller ikke motherboard monitor til å funke, den viser bare 104 grader uansett hvilke sensor jeg velger, og så viser den feil på volten. Noen tips til å løse dette?

Alle forslag blir mottatt med takk.

Bernhard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg fant en bug i det programmet du bruker, så fort du åpner Ite Smartguardian så viser windows oppgave behandling at det er 100% bruk av cpu og når jeg går ut av det detter det ned til 5%, har et program som heter Speedfan som viser temperaturer og cpu load, har helt likt hk og det eneste som viser riktig er det programmet, Ite viste 254 grader på cpu!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...