Gå til innhold

Bruker du pulsklokke?

Gjest Slettet+9817234daf

Bruker du pulsklokke når du trener?  

81 stemmer

1. 1. Bruker du pulsklokke når du trener?

• Ja
      14
    • Nei
      56
    • Av og til
      11

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Har nettopp begynt å bruke pulsklokken min litt mer avansert enn før. Fører nå treningsøktene mine inn i Polar Precision Performance-programmet og det er genialt, spesielt med tanke på den som vil gå ned i vekt. Jeg lurer på om det er flere av dere som bruker pulsklokke, hvilken dere bruker og hvilke funksjoner dere synes er nyttige.

Legger ved et screenshot av en sykkeløkt jeg hadde i helgen. Til informasjon så brant jeg 1429 kcal på den økten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker pulsklokke ja. Sigma PC-9.

Bruker den til å se hvilken pulssone jeg ligger i og få en oversikt over hvor høy forbrenning jeg har i løpet av et døgn. For min del var det mest interessant å bruke den med en gang jeg kjøpte den siden jeg ikke visste hva jeg lå på i gjennomsnitt. Nå går det meste på feelingen da jeg vet sånn ca hvor jeg ligger hen, men jeg er veldig glad for at jeg kjøpte den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg har glemt å skru på odometeret, surt nok, men neste økt så. Må uansett sende inn klokken min for andre gang på kort tid pga pakningsfeil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Skal ha O2- og laktattest i morgen som kommer til å bli helt jævlig. Kommer til å bruke pulsklokken enda hyppigere etter det. Da vet jeg hele tiden hvilken puls jeg skal ligge på under langkjøringene og intervallene.

7442087[/snapback]

Fortell her hvordan det går da :)

Lenke til kommentar

Jeg har Polar S725x som er toppmodellen for syklister. Utrolig fiffig å bruke under sykkelritt for å ikke gå på smeller. Også under intervalltrening/styrketråkk/spin-ups er den veldig nyttig.

Marius

wh1te:

Hvilken trening har du utført under diagrammet? Utrolig høye topper, men mange av de, ikke vanlig intervall vell? Litt høy puls for rolig tur også :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
wh1te:

Hvilken trening har du utført under diagrammet? Utrolig høye topper, men mange av de, ikke vanlig intervall vell? Litt høy puls for rolig tur også :hmm:

7445616[/snapback]

Det der var bare en vanlig sykkeltur for gøy. Grunnen til at pulsen er i overkant ujevn er pga treningskompisen min som ikke er i like god form. Skal sykle samme tur med odometer på, så kan du se hvordan høydeforskjellene på underlaget er. Turen var ikke spesielt rolig, men heller ikke intensiv.

Bruker S725X selv.

Lenke til kommentar
Skal sykle samme tur med odometer på, så kan du se hvordan høydeforskjellene på underlaget er. Turen var ikke spesielt rolig, men heller ikke intensiv.

Bruker S725X selv.

7446323[/snapback]

Altimeter måler altitude/høydemeter. Odometer er vel en slags tripteller?

Lenke til kommentar

Da er jeg tilbake fra testen. Jeg har ikke alle verdiene her i hånden, da treneren min stakk av med arket, men kan ramse opp det jeg husker. Verdiene jeg nevner er forøvrig utført på mølle.

Max puls: 206

Terskelpuls: 192 som tilsvarer 15 km/t

O2 opptak: 66,3

Fettprosent: 10,2

Røde blodlegemer (husker ikke hva dette måles i): 15,9

Eller hadde jeg noen småting som var usedvanlig høye i positiv retning. Sjelden mannen med testen hadde sett slike tall. Husker ikke hva det var, så skal komme tilbake når jeg får informasjonen i mine hender.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Det er bra tall det, Deathie. Har målt blodprosenten min selv også så når jeg får tallet kan vi sammenligne. Han ene sjefen min har faktisk 80 i O2-opptak, men han er maskin. Resten av gjengen ligger nok rundt 70-71. Selv har jeg ikke målt.

Altimeter het det ja...

Lenke til kommentar
Det var i alle fall en heftig terskel! 93,2% av makspuls. Det var løping, sant?

Edit: Har du målt hvilepuls?

7446816[/snapback]

Løping yes. Målte hvilepulsen der jeg var i dag, men den viste seg å være 96. :!: Var tydeligvis litt nervøs, spent osv.

@ white: Dæhlie med 96 i O2-opptak er fanken umenneskelig. :ohmy: Hvem er resten av gjengen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...