Gå til innhold

Crystallized! Årets julegave ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg og eksen min ordnet en slik en da hun og sønnen hennes, som da var 8 måneder, var på besøk hos meg i Bergen i sommer. På Akvariet var det en liten stand hvor det satt en fyr og tok bilder av folk med et 3D-kamera som han så graverte inn i krystaller. Vi tenkte at det kunne være en slags forsinket dåpsgave til ham. For å få den 3D-effekten, så brukte de 3D-kameraet som krevde at personen som skal bli tatt bilde av må sitte helt i ro i et par sekunder, ellers ble anskiktet "dradd" i alle retninger (tyder på lang lukkertid eller noe). Tror den stakkars fotografen prøvde i ca 20 minutter før han endelig fikk et bilde som han kunne bruke. En gutt på 8 måneder vil slett ikke sitte stille på en stol. Ikke ble det noe bedre av at vi etter hvert fikk et stort publikum heller.

For å få 3D-bilder må en derfor møte opp hos firmaet som ordner disse krystallene, samt smøre seg med god tålmodighet dersom det er små unger som skal bli foreviget. Som det står HER, så kan de ikke lage 3D-bilder ut av dine egne fotografier, men det kom vel ikke som noen overraskelse.

Tror krystallen vi kjøpte var på 60x60x60 (mm), prisen var på ca 500 NOK. En kunne i tillegg kjøpe en lysbase, som gjør at bildet inni krystallen blir utrolig mye klarere. Vi droppet dette og kjøpte istedet en tilsvarende lysbase på IKEA til ca 1/5 av prisen.

Jeg synes i hvert fall at det er en ypperlig ide å gi en krystall med bilde av barnebarna til besteforeldrene på juleaften.

Endret av AskBurle
Lenke til kommentar

Oppdatering: Jeg var innom Metro senteret i dag, og fikk litt mer info! Det ser helt rått ut! Man ser liksom hodet bakover i krystallen! Fikk bilde av sønnen, så nå er julegavene i boks! :D. Vi kjøpte en krystall i grei stor størrelse til 349, og to nøkkelringer med lys, som kostet 249!

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som synes dette er helt enormt tacky?

7447850[/snapback]

Hehe tenkte det samme.

Disse krystallene selges over alt på typiske turist plasser, da gjerne med motiv av eifeltårnet etc...gjør ikke ting særlig bedre av at du får de med lys :p

Lenke til kommentar

Jeg var innom og titta på Metro ihvertfall, og syntes det virka ut som rimelig bra kvalitet på krystallene, var ikke plast ihvertfall :) Var tunge som rakkern de største av de :p

Prisene varierte fra ca 250 for den mindste til rundt 700-800 for de aller største krystallene.. tror også det kommer litt ann på om du skal ha mange forskjellige bilder inn i samme krystall osv.

Men det virka veldig bra ! Jeg har ihvertfall dekka far / mor / besteforeldre denne jula :)

Tok bilde av meg og fruen der så kunne jeg bare hente krystallen der om et par dager :) Blir spennende og se resultatet :) Men man kunne jo ihvertfall se bildet som ble tatt og se en "preview" før de sendte det til "trykk" :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...