christianpet Skrevet 4. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2006 (endret) hei har en harman kardon hjemmekino forsterker pluss en 12 pluss 4 høytalere hvordan får jeg 4.1 lyd fra pc'n til anlegge så på film og cs elr lignende så får man suround Endret 4. desember 2006 av christianpet Lenke til kommentar
christianpet Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. desember 2006 Ingen som vet+(? Lenke til kommentar
flogieboogie Skrevet 4. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 4. desember 2006 kommer ann på hva slags hovedkort/lydkort du har. Du må ha et hovedkort eller lydkort med coax eller optisk utgang på, hvis du skal kunne få 4.1 lyd gjennom en forsterker. Har selv vært borti samme greia Lenke til kommentar
christianpet Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) finnes det ikke overganger da?? har dette hovedkortet legger ved bilde etterpå Endret 5. desember 2006 av christianpet Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2006 det spørs også litt på høytalersettet. Jeg kjøpte Logitech Z-5500 for en stund siden. på den er det mulighet for optisk kabel, coax, pluss at det fulgte med tre kaber en kan bruke for analog overførsel av lyden. disse tre skal inn i hver sin kontakt på lydkortet. dette pleier å stå på bruksanvisningen til lydkortet. da det i dette tilfelle er et integrert lydkort på hovedkortet skal det stå i bruksanvisningen til hovedkortet hvordan du kobler det opp til surround høytalere. Vanligvis skal det være enten optisk- eller coax-utgang på lydkortet som skal kunne kobles til eksterne forsterkere. da det ikke ser ut som det er det på ditt lydkort blir det enkleste å bruke en stereo-jack fra lydutgangen på lydkortet til en tilsvarende inngang på forsterkeren. denne løsningen forustetter at forsterkeren har innebyggede muligheter for å gjøre om signalet fra stereo til surround. jeg ser for meg at du bruker denne eller denne. Lenke til kommentar
christianpet Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. desember 2006 har jo lyd i 2 høytalere pluss subben ekke det som e probleme men vil ha surround det jeg ikke fårtil....! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2006 har jo lyd i 2 høytalere pluss subben ekke det som e probleme men vil ha surround det jeg ikke fårtil....! 7430211[/snapback] da er det noen innstillinger på forsterkeren du ikke har fått til Lenke til kommentar
christianpet Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) hvet ikke hvilken annen ledning i tilleg jeg trenger for den Tilslutningskabel 3,5 på clasohlson (http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=383535)får man bare 2.1 lyd av Endret 5. desember 2006 av christianpet Lenke til kommentar
Torbjs Skrevet 5. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2006 Hvis du ser på utgangene på bildet der, så er der separate utganger for 5.1 lyd.. Da må du ha en kabel som går fra main speaker på lydkortet og inn på main på forsterker, pluss en kabel som går på rear speaker på lydkortet og inn på rear på forsterkeren.. Så har du en egen utgang til sub, samme opplegg som over.. altså du må ha tre kabler med 3.5mm minijack i ene enden, og rca plugger i andre enden.. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) hvet ikke hvilken annen ledning i tilleg jeg trenger for den Tilslutningskabel 3,5 på clasohlson (http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=383535)får man bare 2.1 lyd av 7430296[/snapback] som jeg skrev så er den muligheten avhengig av at det er en intern dekoder som lager stereo-signaler om til surround lyd. Siden det er HK du har regner jeg med at dette finnes på din hjemmekino forsterker. edit: leif Endret 5. desember 2006 av ilpostino Lenke til kommentar
christianpet Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. desember 2006 ok, men da skal jeg sjekke instilingene siden rart om jeg ikke skulle få surround siden jeg bruker bare 1 kabel fra dvd spilleren og til forsterkeren Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2006 ok, men da skal jeg sjekke instilingene siden rart om jeg ikke skulle få surround siden jeg bruker bare 1 kabel fra dvd spilleren og til forsterkeren 7430396[/snapback] synes jeg er litt rart også. hvilken modell har du på forsterkeren? Lenke til kommentar
christianpet Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. desember 2006 fant instillingene til 6,1 men ikke til 5.1 elr 4.1 :S Lenke til kommentar
Robbie Skrevet 5. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 5. desember 2006 Hovedkortet ditt har optisk digital ut ser jeg (under paralell porten) og muligens coax digital (den røde RCA hun pluggen) sjekk i manualen. Du har ihvertfall optisk digital ut/inn (sjekk dette også i manualen) Enten kan du koble lyddelen på hovedkortet ditt digitalt til HK forsterkeren din og konfigurere spillet til å sende DD eller DTS el.l. Du har også analog 5.1 utgang på hovedkortet ditt ser jeg, du kan bruke disse (se i manual hva de forskjellige pluggene er for) til å koble analogt fra hovedkortet ditt og inn på den delen som heter "5.1 inn" (skal være 6 RCA hunn kontakter bak på forsterkeren din. Eller du kan koble i stereo fra hovedkortet ditt og inn på f.eks. CD, eller DVD inn på forsterkeren din. De aller fleste surround forsterkere har digitale lydeffekts kretser som kan få det analoge stereosignalet til å høres ut som det er surround (ikke alltid like vellykket) Lenke til kommentar
christianpet Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. desember 2006 ok, skal prøve Lenke til kommentar
christianpet Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. desember 2006 fant ikke ut av det Lenke til kommentar
Robbie Skrevet 6. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2006 Brukte du 5 minutter?! Så gir du opp?? Er det Asus hovedkort du har? (type hoverkort) Legg opp bilde av baksiden av forsterkeren din. (og type forsterker) Lenke til kommentar
christianpet Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) er epox hovedkort.. (socket 939) harman kardon (avr 3550) http://www.areadvd.de/images/images_01/har...avr3550back.jpg lik som den på bildet Endret 7. desember 2006 av christianpet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå