Gå til innhold

Oppnår ikke kontakt med Diskettstasjon A:

Dalon

Anbefalte innlegg

Etter en reinnstallasjon funker ikke diskettstasjon A: lenger. Alt virket før reinnstallasjonen, men når jeg nå klikker på nevnte stasjon får jeg beskjeden: "Sett inn en disk i stasjon A:"

Og det selv om det står en disket i stasjonen. Virker også som om PC'en prøver å lese fra stasjonen ettersom den grønne lampen begynner å lyse, men det kommer ikke en lyd. Har prøvd flere disketter så det er ikke noe galt med de.

Noen som har peiling på dette? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du reinstallert etter en hardware upgrade? På mange diskettstasjoner er det mulig å koble i floppykabelen feil vei. Resultatet blir som oftest et konstant grønt lys.

Hvis dette ikke er tilfelle, går det an å bruke diskettstasjonen utenom windows? F.eks. med en bootdiskett?

Tilfeldigheter kan jo også spille inn. Hva med å skaffe en gratis diskettstasjon en eller annen plass og prøve om denne fungerer?

Lenke til kommentar

Hei AMD-King

Nei jeg har ikke reinnstallert etter en hardware upgrade, så her er det ingen feilkoblinger. Har liten tro på at det er noe galt med diskettstasjonen ettersom den fungerte perfekt før reinnstallasonen av windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...