Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Deling funker bare fra én partisjon

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite problem når det gjelder deling av mapper.

For noen uker siden hadde jeg WinXP installert, og plutselig en dag klarte ikke andre maskiner å komme inn på mine delte mapper. Etter mye makk endte det med at jeg formaterte c: og installerte Win2k. Heller ikke da fungerte det som det skulle.

Etter litt feilsøking fant jeg ut at deling fra c: fungerte, men ikke fra d: der jeg har alt av spill og mp3 og andre saker. Jeg formaterte ikke d: da jeg installerte win2k, noe som heller ikke skulle være nødvendig.

Men har noen noe tips om hva jeg kan gjøre for at delingen fra D: skal fungere igjen? :razz:

Løsningen er sikkert simpel, men jeg er blank :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan deler du her egentlig? Og hva er det som er feil? Dukker ikke sharet opp? Eller får du ikke tilgang til sharet? Ingen filer i sharet? Forsøk å disable all filsharing på d: og share hele d: med full tilgang for everyone, virker det fortsatt ikke? Forsøk å gi fulltilgang til alle og skrenk inn på rettighetene derfra for å se om det virker.

Hvor kobler du på fra når du forsøker å nå sharsene? Det virker som det er noe med filrettighetene siden det ikke virker i win2k heller. Har du fjernet alle ntfs rettigheter på alle filer på d:? mye rart som kan gjøre dette sikkert.

Lenke til kommentar

De delte mappene dukker opp på vanlig måte, men jeg får beskjed om at den delte ressursen ikke er tilgjengelig. Full tilgang er gitt, uten resultat.

For å nevne det så tror jeg at dette skjedde etter at jeg konverterte fra fat32 til ntfs, men jeg er ikke sikker. (Kjørte XP med fat32 i begynnelsen)

Lenke til kommentar

lag en snarvei til mappene på d som du legger på C, del mappen snarveien ligger i og gi tillatelse til de andre slik at de kan kjøre programmer på din maskin.

De er vel såpass vennlige at de ikke fu**er opp maskinen din selv om du har gitt dem den tillatelsen? :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...