Gå til innhold

bakprojeksjon, fordeler og ulemper?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe flatscreen denne uken tror jeg og sjekker ut litt forskjellig. vi skal hovedsaklig bruke den til tv-titting, X360, film og muligens PC.

Hvordan er bakprojekson til dette? Hva er fordelene og ulempene ved denne teknologien? Burde jeg heller gå for plasma eller LCD? Prisklassen er maks 15-16k.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok..

Jeg var sinnsyk skeptisk (og nei, imiterer ikke post-reklamen) til bakprojeksjonstv. Jeg skulle hjelpe min kompis med TV-kjøp. Han skulle ha "biggest bang for the buck". Jeg hadde aldri snust på denne TV-teknologien grunnet crap bilde, crap bilde og ja, crap bilde.

Jeg og kompisen min hadde gjort litt research og fant ut av denne teknologien hadde en stille revolusjon på gang, i regi av mr.Sony. Grunnet "eldre" teknologi, kan disse TV-ene bli produsert rimligere. Sony hadde lansert en 50" som var visst sinnsykt god på papiret og jammen meg hadde fagfolk gitt denne TV-en begge tommelene opp. Når AV-gutta smiler og nikker seg imellom, vet man at de ser på en god TV.

Anyways,

Vi hadde lest om en Sony 50" som ikke kostet mer enn 12.500 (!) hos en offisiell Sony-butikk (ServicePartner elns)

Kompisen ble mer og mer keen på TVen og slo til. Vi hentet den etter 3 dager, siden den ble sendt fra sentrallager i Danmark. Vi pakket opp, smekka den galvaniske skillen i TV-en etterfulgt av TV-kabelen og slang stikkontakta i veggen.

Altså, jeg ble mighty imponert. Veldig god bilde, kontrast og responstid? Hva er det?

En betenklighet med slike TV-er er seff PC-oppkobling. Vi koblet TVen med en 5m DVI-HDMI kabel og det ble pretty naise!

Xbox360 med GeoW brilierte!

En ulempe er vel at pæra må byttes ut innen noen år og at TV-en ikke kan henges på veggen.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...