Gå til innhold

maskina slår seg av!! :/ hvorfor?? HJEELP

Anbefalte innlegg

Maskina slår seg av når maskina kommer inn i 2000 slår maskina seg av... prøvd og formatere og legge inn på nytt, men maskina restarta i setup inni i win2000 (ikke selve bluescreen setup'en), prøvde XP også, men restarta der også (mens den loada for første gang).

Forrige uke kjøpte jeg en 120gig (+30gig) og i helga så begynte problemene, men restarta bare et par ganger. Jeg prøvde og legge inn 2000, når jeg hadde dratt ut 120gigen også så vet ikke om den har noe og si...?? TRENGER DESP. HJELP!

(Slave og Master står riktig)

speccs:

P3 733mhz (ikke overklokka), 256mb sdram, MSI mainboard, geforce 2 32mb, WD 30gig 5400rpm + WD 120gig SE 8mb cache 7200rpm. Kan gi mer info om ting hvis dere spør, svarer etter jobb! PLZ HJELP!!!

PS: Sitter på en kamerats pc, og den blir levert ikveld, så noen hint før det om den minste ting jeg kan sjekke, hadde vært kjempe ålreit!

btw: jeg posta vist detta feil plass ista, så det blei sletta eller no

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

uffamei....høres ut som om du har for svak strømforsyning....Har du under 250W forsyning, så har du nok problemet der....

Har du spesielt mange brennere eller noe? Prøv å nappe ut en av dem, og prøv å starte på nytt. Funker maskina greit da, har du 100% funnet problemet ditt.

good luck

Lenke til kommentar

Hadde et problem med at pcen rebooter støtt og stadig, og problemet ble bare værre. Skulle istalere os på nytt men da reboota bare maskina under setupen like før den var ferdig(W2k/XP). Fikk nesten installert heeele win98. Samme problemet med linux. Bytta ut rambrikker/prosessor/skjermkoer/psu...men ingenting hjalp. Ente med at jeg kjøpte meg et nytt hovedkort og vips ble al bra(Var et Abit bx-133 raid). Den reboota aldri i dos men virka som når det ble litt heavy så boota den. Koster vel en 5-600 penger for et nytt(demo) hovedkort da med også fcpga2 støtte, hvis ingenting hjelper annet hjelper. Prøv det jeg gjorde først da med utskjiftinga av komponenter. Start med bare en rambrikke(bytt slotter), skjermkort og en hdd ikke mer...

Lykke til...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...