Gå til innhold

GeForce FX (NV30)


Anbefalte innlegg

såg de va en liten luring som sa det skjedde fint lite på grafikkortmarkedet...

 

la meg gjere deg oppmerksom på at vi går over til directX 9, Cg kommer med nv30, men du veit sikkert ikkje ka de er for noke en gang...(les og sjå på nvidia sine sider viss du lurer)

DDR-II er med på nv30 og en gpu som er ganske forskjellig fra nv25....

kortet får også mange andre nye ting

 

eg veit ikkje ka du kaller forandring, men de må vere en stor ting, som at man fikk AGP-kort eller når de kom GPU på skjermkort og sånn...

 

ikkje de at nv30 er så stor forskjell fra andre lanseringer, men eg skjønner ikkje heilt ka du er ute etter, 3GB DDR-III som kjører på 5000mhz?? og kansje en gpu som er raskere enn P4?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svar til ID:20

 

Jeg HAR allerede et miditower (Chieftec AX-01 Aluminium), så dette er ikke noe problem. Saken er at jeg bruker SB51Gen som LAN/spille-box og Chieftecen som filserver/brennestasjon. Med å ha en LAN-box som SB51G handler det om å ha mest mulig POWER i et så lite volum/masse som mulig.

 

Det er også selvfølgelig lurere å kombinere GFFX med P4en i SB51G enn med den XP1800+ som sitter i Chieftecen nå, med tanke på båndbredde og utnyttelse...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-19 16:51, skrev Torstein1989:

Jeg så en ting på nVidias nettsider.

Ifølge dem er GFFX en GPU, mens R9700Pro er VPU.

Vet ikke helt om dette har mye og si, men det betyr at GFFX er GraphicsPU og 9700PRO er VisualPU.



 

Etter at nVidia la inn T&L (transform and lightning)

i hardware på GeForce 1, begynte de å kalle brikken for en GPU (Graphics Prosessing Unit).

 

Det er bare et navn, som indikerer hva denne grafikk prosessoren kan gjøre.

At ATi kaller sine grafikk prosessorer for VPU, har ingenting med det store bildet å gjøre. De har stortsett støtte for de samme tingene.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-19 18:05, skrev brukernamn:

ikkje de at nv30 er så stor forskjell fra andre lanseringer, men eg skjønner ikkje heilt ka du er ute etter, 3GB DDR-III som kjører på 5000mhz?? og kansje en gpu som er raskere enn P4?


 

GPUen på FX er raskere enn P4 mhp dens funksjonalitet. Spesialiserte konstruksjonere er vanligvis uhyre mye raskere enn generelle konstruksjoner.

 

[ Denne Melding var redigert av: LarsC på 2002-11-20 14:34 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-20 08:45, skrev LarsC:

Quote:


Den 2002-11-19 18:05, skrev brukernamn:

ikkje de at nv30 er så stor forskjell fra andre lanseringer, men eg skjønner ikkje heilt ka du er ute etter, 3GB DDR-III som kjører på 5000mhz?? og kansje en gpu som er raskere enn P4?


 

GPUen på FX er raskere enn P4 mhp dens funksjonalitet. Spesialiserte konstruksjonere er vanligvis uhyre mye raskere enn generelle konstruksjoner.

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: LarsC på 2002-11-20 14:34 ]</font>

 

sånn liten opplysning, den her MEGET masse raskere prosessor-arkitektur enn en P4, men når en P4 har 3ghz, så er den nok ikkje raskere enn den..(fordi P4 har 3ghz pg nv30 0,5)

 

og viss du hadde bare gidde å drite i å kverulere på de eg sa, hadde du skjønt at eg meinte at en P4 har veldi masse meir mhz

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-20 18:11, skrev brukernamn:

og viss du hadde bare gidde å drite i å kverulere på de eg sa, hadde du skjønt at eg meinte at en P4 har veldi masse meir mhz


 

Jeg kverulerte ikke. Jeg forstod ikke at du mente forskjell i kjernehastighet.

 

Det skader ikke å være høflig. Tenk over det.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Quote:


Den 2002-11-19 20:13, skrev Maroder_S:

Det er tydelig at Dawn er laget av gutter, for mange gutter tror at jenter går med BH hele tiden. Men faktum er jo at puppene hennes ikke ville holdt seg sånn hvis de ikke var helt stive.



 

Hei Du!

 

Bare fordi dama di har hengepupper så behøver du ikke å dra oss andre med på lasset! :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...