Gå til innhold

Fisk i bolle, forslag?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Det er en hobby å ha akvarium, ivertfall for oss som har mer enn ett.

Det er heller ikke alle som kunne tenke seg å ha akvarium, derfor synes jeg det er litt usaklig å komme med fiskeboller... Liker du ikke ha akvarium, så greit.

 

Men til deg som vil ha en bolle med fisk, det er MYE mer arbeid med små kar/boller enn med ett som er større.

Dessuten burde du sjekke alle fakta om den fisken du vil ha, det kan være de helst skal være i grupper/stim, eller at de skal ha spesielle vannverdier som du ikke får av vannet i springen eller ved å ha aqua safe oppi. Noen blir også veldig store, som f.eks gullfisk/slørhaler. Ikke alle dyrebutikker er så behjelpelige med info om dette :(

 

Det var en her som sa at du må skifte ut vann og sand...haha..

Neida, du skal skifte ut 1/4 - 1/2 av vannet avhengig av hvordan vannveriene og hvor mye skitt som er i vannet. Sanda kan man bruke en slamsuger på, det får vekk det meste av mat og skitt som ligger på bunnen.

I mine kar gjør jeg dette hver 14. dag...men med en bolle burde dette gjøres 1 gang i uka, minst.

 

Men, du burde jo ikke kjøpe den lille søte bolla på dyrebutikken, ta heller den store. Det er mye hyggeligere å ha større plass, og litt planter og evt litt pynt, istedet for grus/sand og èn stakkars fisk.

 

Jeg personlig synes at boller er dyreplageri..

Men skal du absolutt ha en bolle, så kjøp en pumpe, plante og en algespiser, i tillegg til fisk :thumbup:

 

Man skal ha respekt for alle dyr, ikke bare hund og katt :mad:

 

Hvis dere er interessert kan dere lese mye om fisk og akvarium på www.akvaforum.no

Lenke til kommentar

Jeg har to gullfisker som jeg har i en bolle. Det er sagt at de lever ca. et år i bolle, og det stemmer med min erfaring. Jeg har ikke noen form for pumpe, men jeg har et meget bra "aquasafe" som er laget spesielt til gullfisker, da holder vannet seg rent ganske lenge likevel. Pumpe koster jo så mye!

Jeg synnes det er veldig koselig med gullfisker, og trives med de.

Lykke til :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...