ze5400 Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Man kan gjøre dette i ASP.NET, er det mulig i php? F.eks hvis jeg vil at en cookie skal inneholde både yndlingsfarge og yndlingsmat (sykt eksempel ), må jeg da opprette 2 kjeks, eller holder det med ett? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 (endret) like greit med to, vel? ellers kan du jo lage en cookie, men at f.eks du setter "-----BØFF-----" imellom yndlingsfargen og -maten. setcookie("yndling", "minfavorittmat-----BØFF-----minfavorittfarge", time()+3600); for og så hente ut ved hjelp av $yndling = ("-----BØFF-----", $_COOKIE['yndling]); list( $yndlingsmat, $yndlingsfarge ) = $yndling; eller noe lignende.. eller er dette gjort vanskeligere enn det trengs folkens? Endret 4. desember 2006 av Slettet+142 Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 http://no2.php.net/setcookie <?php // set the cookies setcookie("cookie[foo]", "bar"); setcookie("cookie[drikke]", "Øl"); setcookie("cookie[mat]", "Smalahove"); // after the page reloads, print them out if (isset($_COOKIE['cookie'])) { foreach ($_COOKIE['cookie'] as $name => $value) { echo "$name : $value <br />\n"; } } ?> Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 Takk M4rTiN, det var akkurat det jeg trengte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå