Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Ulovlig produkt? Qxl

Mr.M

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det lov å selge utstyr som gjør at du kan stille km. stand på bil?

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=414669149

Bruktbilkjøp kan være traumatisk nok som det allerede er, nå må kan kanskje også bekymmre seg for om Km. er riktig vist, når man handler privat.

Hva hvis dette utstyret etterhvert blir allemannseie, hva vil det føre til?  :(

7424380[/snapback]

Ja, det er lov å stille kilometerstanden tilbake når man skifter motor o.l., men dette skal presiseres at er gjort

Lenke til kommentar

Det kan allerede kjøpes i utlandet, så er det en person med uerlige hensikter, kan han "lett" få tak i det.

Sist jeg så det var tatt opp i autofil eller hva det var, kom adovkat folka de spurte frem til at det er lovlig å bruke på sin egen bil, men den skal stilles tilbake til sin rette verdi om du skal selge bilen, er også forsikringer å ta hensyn til, om de går på km/stand.

Skal ikke garantere dette på noen måte, da jeg mener det er et år eller no siden jeg hørte om det, men at det er en fare for at det kan missbrukes, er det ingen tvil om.

Personlig mener jeg det burde forbys før det er for sent, om det ikke alt er det.

Lenke til kommentar
også forsikringer å ta hensyn til, om de går på km/stand.

Ja, vil annta også forsikringselskapene har store motforestillinger mot dette produktet. Risikoen er jo at noen istedet for å ringe forsikringselskapet for å forhøye kjørelengde på forsikringa, heller stiller tilbake km.teller.

En annen ting er f.eks. service-intervaller. Kan bli fristenes å stille tilbake før salg p.g.a. dyr forestående service, etc. I tillegg kan det skape problemer m.h.t. det en tror er antatt levetid på slitedeler, osv.

Faktisk kan jeg ikke se en eneste lovlig/logisk grunn til at dette apparatet er lovlig(?) Bytte av moter, speedometer(som det henvises til i annonsen) etc. er vel ytterst sjeldent forekommende forøvrig) dokumenteres vel på annen måte.? :hmm:

Endret av Hotbox
Lenke til kommentar
Motor bytte osv er noe som må dokumenteres ganske godt ja, pluss at jeg vil tro 9 av 10 personer bruker verksted til dette.

7425031[/snapback]

Lover blir ikkje vedtatt ut ifra statistikk over hvor mange som skifter motor selv

Endret av blaster88
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...