Gå til innhold

Hjelp angående støtteputer på prosessoren!!


Affe

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har greid å miste(!!!) en av de fire støtteputene på min AMD XP2200 prosessor!

Jeg lurte på om det gikk ann å få tak i en slik en og sette den på igjen?

Dessuten, hva slags funksjon har de støtte putene?

 

 

-Affe-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det er de som er på oversiden av prosessoren og mellom kjøleribba/vifta.....

 

Det store spørsmålet er om jeg må kjøpe en ny prosessor, eller om jeg kan kjøpe en slik pute å sette den på igjen??

 

 

-Affe-

Som har brukt altfor mye penger på data!!

Lenke til kommentar

en Shim er VELDIG kjekk og ha :smile:

Da jeg monterte CPU vifta mi første gang hadde jeg en del problemer med og sette den på.

Senere fikk jeg min etterlengtede shim som jeg bestilte fra http://www.microplex.no som har glimrende kundeservice osv......

Da jeg hadde lagt på shim'en ble det faktisk enklere for meg og montere viften.

 

"Putene" er der bare for at kjøleren ikke skal hvile på core, altså de avlaster coren.

Shim'en er for og unngå skader på core og resten av cpu......

Lenke til kommentar

Hehe!! Ja du er genial!! :wink:

Men det som irreterer med mest er at jeg sendte denne prosessoren tilbake til Pcutstyr(Hvor jeg kjøpte den)fordi den var død når jeg fikk den. Fikk den samme tilbake i dag fordi den ene støtteputen var fjernet!!

Den falt av når jeg fjernet termisk pasta før jeg sendte den og tenkte ikke på det som noe problem, men JODA det gikk ikke nei!

Så nå har jeg hatt noen sinte samtaler med Pcutstyr, så får jeg se hva som skjer!! JEG SKAL HA EN NY JEG!!!

 

-Affe-

Hissig!!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-18 10:40, skrev Affe:

Hehe!! Ja du er genial!! :wink:


 

takk takk! :smile:

 

vel at de sendte den tilbake pga at den ene puten er falt av er ikke riktig.

Er varen ødelagt eller det mangler en liten del så skal det betraktes som en garantisak noe som gjør at du SKAL ha penger eller en HELT ny CPU tilbake.

Garantisaker er noe webshoper ikke taper på da det er produsenten som må ta på seg ansvaret for at "puten" ikke er festet skikkelig....

 

Foresten, fikk du et angrefristskjema (som skal være et standarisert utstedt av Barne Og familie departementet) viss ikke så gjelder angrefristen i 30dager isteden for 14.

 

Altså produsenten (AMD) må stå til annsvar for "puten" forhandleren tar cpu tilbake og gir deg en ny, forhandleren sender den defekte/ødelagte tilbake til produsent og taper 0 og nix :smile:

 

kan hende det går litt i surr her nå men håper du forstår hva jeg mener med alt dette ellers så kan du spørre om igjen om hva du ikke forstår evt sende meg en mail på: [email protected] :smile:

Lenke til kommentar

Versågod!! :wink:

 

Begrunnelsen for at dem ikke sendte en ny prosessor er at det manglet en støttepute! De støtteputene er jo bare limt på og er LETT å ta av, så jeg skjønne ikke at det er grunnen! Må da fa..n meg regne med at en slik kan falle av!

Når det gjelder agrefrist, så har de nå brukt en og halv måned på å finne ut at. "Jo det mangler en pute, så han får søren meg ikke noen ny prosessor!!", så nå har det jo gått langt over de 14 dagene angrefristen gjaldt...og dessuten så har jeg ikke rett på bruke angrefristloven da jeg har smørt på thermisk pasta, noe som er nødvendig for å sette den inn! Dette i følge brevet som fulgte med!!!

 

-Affe-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...