the_odd Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 jeg går i 9. klasse, og jeg har en to timers prøve i tysk i morra. det lille problemet er at jeg kan... nesten ikke tysk i det hele tatt :/ så hadde likt veeeeldig hvis noen kunne prøvd å forklare litt tysk Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 er nok ingen som klarer å lære deg tysk over natta, men siden du går i 9. klasse er det sikkert ikke spesielt vanskelig. Alt du får er vel svake verb i presens, noen sterke verb, og skrive noen enkle setninger? Min oppfatning av u. skole tysk er at det går ufattelig treigt framover, og de bruker 3 år på å lære deg noe du kunne lært på maks ett. Les litt på grunnleggende gloser og grammatikk for verbbøyning, det er det eneste du kan få gjort på en dag. Lenke til kommentar
the_odd Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 er nok ikke så enkelt... Trneger hjelp til å forstå Løst sammensatte verb modale hjelpe verb og noen hundre gloser... jippie Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Ich bin ein Sweinhund! Den burde hjelpe deg et stykke på vei. Lenke til kommentar
OHell Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Hvorfor har du ikke spurt læreren din om dette da!? Du har vel hatt tysk i 1 og et halvt år nå? Lenke til kommentar
the_odd Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 pga vi fikk ny lærer den første kom vi kanskje såvidt til halveis i boka. og den nye går så sykt fort igjennom ting at vi ikke skjønner noe. og at vi mest sansynlig kunne blitt ferdig med boka på 4 månder med 2,5 timer med tysk i uka... og ikke tro at vi/jeg ikke har spurt. spørr nesten hele tiden om det Lenke til kommentar
OHell Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Hehe. Skal ha 2-timers tysk prøve i selv i mårra. Får gå som det går Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Gikk tre år på skolen uten å lære et ord tysk Fikk 4'er Utrolig glad jeg gikk over til spansk på videregående, MYE lettere enn tysk. Lenke til kommentar
the_odd Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 (endret) hehe EDIT: Fjerna litt tekst. hvordan i huleste fikk du 4. uten å kunne et ord tysk? Endret 4. desember 2006 av the_odd Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Jeg fikk 6 i 8. klasse, 5 i 9.klasse 4. i 10 klasse, 4 på Grunnkurs, og er spent på hva jeg får til jul.. Kan ikke noe tysk.. suger Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Hvordan gikk prøven? Jeg minnes tysktimene på undomsskolen. Der kunne man gjøre hva som helst uten at læreren merket noe. Selvfølgelig hadde man plassert alle de mest bråkete i samme klasse. Vi hadde vikarer annenhver gang. De fleste av dem kunne ikke et ord tysk Vi lærte ingenting før i tiende da vi hadde samme vikar hele tiden og klassen var blitt redusert til en tredjedel. Lenke til kommentar
the_odd Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 hehe Prøven den gikk egentlig helt greit.. fikk til alt untatt et kryss ord og en lytte oppgave men vi fikk jo ikke lov til å bruke ordbok og da blir Kryssord litt vanskelig ^^ Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) hvordan i huleste fikk du 4. uten å kunne et ord tysk? 7425730[/snapback] Ikke noe stress det Det nest beste etter å være flink i noe, er å få folk til å tro at du er flink i det. Jeg rakk opp hånden (svarte nesten alltid feil) og læreren sa at det var positivt at jeg "deltok aktivt i timen". På lekser og innleveringer brukte jeg min gode venn freetranslation.com Endret 5. desember 2006 av EvenT Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Her er en sak som er til god hjelp om du har oversettelser i hjemmelekse hvertfall. http://babelfish.altavista.com/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå