Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

alpine SWR sub: 4+4 eller 2+2 ohm ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker for svaret, men koblinga skal nok gå greit. Det jeg lurer på er hva som gir penest lyd, 2eller 4 ohm. Er litt noob på dette som dere sikkert forstår :blush: . Her er utstyret jeg har kjøpt til nå :

- Bil: Audi a6 stasjonsvogn 1996mod.

- Spiller: Alpine CDA 9855R

- Frontsett: Alpine SPX 137R

- Forsterker: Blaupunkt THA 280 (2 kanals RMS power into 4 ohms. 2*80W / 1*240W.

Kjøpte denne p.g.a. tilb.pris 990,- ordinær ca.2500,-.

Håper den duger :whistle: )

Kommer til å bytte ut org. høytaleren i bakdøra til slutt. Bruker forsterker i spiller på de nå. Må spare litt først ;)

Lenke til kommentar

Må for det første si at spilleren du har fått deg er en sexy sak :p (Har den selv :love: )

Hvis du er på jakt etter penest lyd så er vel 4ohm det beste valget, forsterkeren har vel bedre kontroll på elementet i 4ohm enn i 2 ohm. Men 2ohm klarer vel å spille litt høyere :p P Men strømforbruket vil også bli merkbart større.

Nå er ikke jeg bilstereo-guru, enda :blush: , men har lest en del på nettet over hva andre har sagt, og er dette som har gått igjen =)

Lenke til kommentar

Jepp, er det jeg mener :p Men avhenger vel litt av kvaliteten på forsterker og, min forsterker (Focal Power 1.800 :tease: ) skal for eksempel være stabil i 1ohm.

Men i teorien skal vel 4ohm belastning på forsterkeren ha penest lyd, men om det fungerer slik i praksis med en forsterker som er stabil i 2ohm, det er en annen sak :p

Utenom fant jeg en liten post her som du kan lese om megabillig.no

Erfaringer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...