fjellgeitamorten Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Heisan. Har tenkt til å kjøpe en alpine MRD-M605 monoforterker til alpine SWR12" sub. Problemet er om jeg bør kjøpe 2+2 eller 4+4 ohm. Noen forslag folkens ? Et spørsmål til. Her noen noe erfaring med MEGABILLIG.NO ? ( Nesten halv pris på forsterkeren ) Lenke til kommentar
Defus Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 4+4 og 2+2 svarer til hvordan motstand subben kan kobles i. Hvis du går på www.rockfordfosgate.com, finner du noe som heter wiring wizard der hvor de hjelper folk. Denne viser enkelt og greit de forskjellige måtene du kan koble en 4+4 og en 2+2 Lenke til kommentar
fjellgeitamorten Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 Takker for svaret, men koblinga skal nok gå greit. Det jeg lurer på er hva som gir penest lyd, 2eller 4 ohm. Er litt noob på dette som dere sikkert forstår . Her er utstyret jeg har kjøpt til nå : - Bil: Audi a6 stasjonsvogn 1996mod. - Spiller: Alpine CDA 9855R - Frontsett: Alpine SPX 137R - Forsterker: Blaupunkt THA 280 (2 kanals RMS power into 4 ohms. 2*80W / 1*240W. Kjøpte denne p.g.a. tilb.pris 990,- ordinær ca.2500,-. Håper den duger ) Kommer til å bytte ut org. høytaleren i bakdøra til slutt. Bruker forsterker i spiller på de nå. Må spare litt først Lenke til kommentar
Crossy Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Må for det første si at spilleren du har fått deg er en sexy sak (Har den selv ) Hvis du er på jakt etter penest lyd så er vel 4ohm det beste valget, forsterkeren har vel bedre kontroll på elementet i 4ohm enn i 2 ohm. Men 2ohm klarer vel å spille litt høyere P Men strømforbruket vil også bli merkbart større. Nå er ikke jeg bilstereo-guru, enda , men har lest en del på nettet over hva andre har sagt, og er dette som har gått igjen =) Lenke til kommentar
fjellgeitamorten Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Crossy, mener du en 2+2 ohm som kobles i serie slik at forsterkeren får 4 ohms motstand? . (CDA 9855R er nok det nermeste jeg kommer sex i bilen ja. He, he :!: ) Spørr igjen jeg: er det noen som har erfaringer eller synspunkter til MEGABILLIG.NO Har knallbra priser der, http://www.megabillig.no/index.php?page=pr...cat2=14&id=1605 Lenke til kommentar
Crossy Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Jepp, er det jeg mener Men avhenger vel litt av kvaliteten på forsterker og, min forsterker (Focal Power 1.800 ) skal for eksempel være stabil i 1ohm. Men i teorien skal vel 4ohm belastning på forsterkeren ha penest lyd, men om det fungerer slik i praksis med en forsterker som er stabil i 2ohm, det er en annen sak Utenom fant jeg en liten post her som du kan lese om megabillig.no Erfaringer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå