Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pc skrur seg av uten vidre....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
funker jo fint om jeg ikke spiller da ;) har hatt pc'n på i 2 døgn uten problemer.....

7424207[/snapback]

ja, men når du ikke spiller så belaster du systemet mindre = lavere temperaturer. Så hvis du drar igang et spill som belaster komponentene kan de gå varm.

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Hva består problemmaskina av? Skriv gjerne Prosessor, hovedkort, skjermkort (nytt og det utskifta) og strømforsyning. Har du 24 pin hovedkort og bruker 20 pin PSU uten overgang og har fått mer strømkrevende skjermkort kan litt av problemet ligge der. Skjermkortet bruker omtrent "ingenting" når en surfer, driver tekstbehandling..., når en går over på krevende 3D (spill) kan effektbehovet mangedobbles ( muligens 20 til 160W for X1950 kort, 160W er maks behov for de).

Har vifta på chippsettet pensjonert seg kan chippen bli "heit", "stressa" min nye Opteron prosessor, chippen blei "heit" har pensjonert vifta til fordel for ei slik kjølefinne, "svei" litt i fingeren når eg kjente på toppen :innocent:

Lenke til kommentar
Hva består problemmaskina av? Skriv gjerne Prosessor, hovedkort, skjermkort (nytt og det utskifta) og strømforsyning. Har du 24 pin hovedkort og bruker 20 pin PSU uten overgang og har fått mer strømkrevende skjermkort kan litt av problemet ligge der. Skjermkortet bruker omtrent "ingenting" når en surfer, driver tekstbehandling..., når en går over på krevende 3D (spill) kan effektbehovet mangedobbles ( muligens 20 til 160W for X1950 kort, 160W er maks behov for de).

Har vifta på chippsettet pensjonert seg kan chippen bli "heit", "stressa" min nye Opteron prosessor, chippen blei "heit" har pensjonert vifta til fordel for ei slik kjølefinne, "svei" litt i fingeren når eg kjente på toppen :innocent:

7424931[/snapback]

kjøpte meg sånn kjølefinne men når man har ny vifte på skjermkortet passer den ikke ;) sånn silent vifte :)

Lenke til kommentar
ok, ingen som har noe forslag altså ingen som kan noe om det?

7436031[/snapback]

Har du målt temperaturer?

Hvis noenting er over 70-80grader vil antakeligvis pc'en skru seg av. Last ned speedfan eller everest eller noe liknende og se på temperaturenè. Siden det tar lenger tid nå er det antakeligvis noe som trenger mer kjøling enn det det allerede har. Har du noen vifter som suger ut lufta, eller er kabinettet ditt en kasse med varm stillestående luft?

Lenke til kommentar
cpu'n steget te 45 nå

7438325[/snapback]

ja, men temperaturen der sier lite hvis jeg ikke vet om det er idle eller load. Prøv å sett på prime95 eller lignende, eller bare ha mange tunge programmer opp som belaster cpu mye. Ha everest opp og følg med på cpu temperaturen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...