christianpet Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 hei fått meg nytt skjermkort grunnet gamle funket ikke men når jeg spiller f.eks cs, wow elr lignende spill skrur den seg av uten vidre, noen som hvet hva feilen er? Lenke til kommentar
Brian Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 har du sjekket temperaturene? det er ofte grunnen til plutselige shut downs. last ned everest eller noe å sjekk etter Lenke til kommentar
christianpet Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 funker jo fint om jeg ikke spiller da har hatt pc'n på i 2 døgn uten problemer..... Lenke til kommentar
Brian Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 (endret) funker jo fint om jeg ikke spiller da har hatt pc'n på i 2 døgn uten problemer..... 7424207[/snapback] ja, men når du ikke spiller så belaster du systemet mindre = lavere temperaturer. Så hvis du drar igang et spill som belaster komponentene kan de gå varm. Endret 4. desember 2006 av Brian_N Lenke til kommentar
christianpet Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 ok, men kan ha noe med at chipset vifta ikke fungerer Lenke til kommentar
HAG Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Hva består problemmaskina av? Skriv gjerne Prosessor, hovedkort, skjermkort (nytt og det utskifta) og strømforsyning. Har du 24 pin hovedkort og bruker 20 pin PSU uten overgang og har fått mer strømkrevende skjermkort kan litt av problemet ligge der. Skjermkortet bruker omtrent "ingenting" når en surfer, driver tekstbehandling..., når en går over på krevende 3D (spill) kan effektbehovet mangedobbles ( muligens 20 til 160W for X1950 kort, 160W er maks behov for de). Har vifta på chippsettet pensjonert seg kan chippen bli "heit", "stressa" min nye Opteron prosessor, chippen blei "heit" har pensjonert vifta til fordel for ei slik kjølefinne, "svei" litt i fingeren når eg kjente på toppen Lenke til kommentar
christianpet Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 chipset vifta mi kan man steke biff på når jeg spiller der probleme ligger.... røyk litt av den isted må kjøpe meg en ny Lenke til kommentar
nefrums Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Trur nok det kan vera lurt ja. Lenke til kommentar
christianpet Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 Hva består problemmaskina av? Skriv gjerne Prosessor, hovedkort, skjermkort (nytt og det utskifta) og strømforsyning. Har du 24 pin hovedkort og bruker 20 pin PSU uten overgang og har fått mer strømkrevende skjermkort kan litt av problemet ligge der. Skjermkortet bruker omtrent "ingenting" når en surfer, driver tekstbehandling..., når en går over på krevende 3D (spill) kan effektbehovet mangedobbles ( muligens 20 til 160W for X1950 kort, 160W er maks behov for de). Har vifta på chippsettet pensjonert seg kan chippen bli "heit", "stressa" min nye Opteron prosessor, chippen blei "heit" har pensjonert vifta til fordel for ei slik kjølefinne, "svei" litt i fingeren når eg kjente på toppen 7424931[/snapback] kjøpte meg sånn kjølefinne men når man har ny vifte på skjermkortet passer den ikke sånn silent vifte Lenke til kommentar
christianpet Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 monter kjølefinnen nå men den skrus seg av nå og men nå tar det lengre tid : noen som vet feilen skrus seg dirket ikke av lengre men nå skru skjermen seg av akkurat som om skjermkortet skrur seg av.... Lenke til kommentar
christianpet Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 ingen som har forslag? Lenke til kommentar
christianpet Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 ok, ingen som har noe forslag altså ingen som kan noe om det? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 ok, ingen som har noe forslag altså ingen som kan noe om det? 7436031[/snapback] Har du målt temperaturer? Hvis noenting er over 70-80grader vil antakeligvis pc'en skru seg av. Last ned speedfan eller everest eller noe liknende og se på temperaturenè. Siden det tar lenger tid nå er det antakeligvis noe som trenger mer kjøling enn det det allerede har. Har du noen vifter som suger ut lufta, eller er kabinettet ditt en kasse med varm stillestående luft? Lenke til kommentar
christianpet Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 har ikke side dør på så er ikke tett nei skal laste ned everest å sjekke Lenke til kommentar
christianpet Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) høyeste temperatur er 39 grader steg til 42 når jeg startet spillet Endret 6. desember 2006 av christianpet Lenke til kommentar
Brian Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 høyeste temperatur er 39 grader 7438257[/snapback] load eller idle? hvis det er under load er det greit, men er det idle bør du undersøke nærmere. Lenke til kommentar
christianpet Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 cpu'n steget te 45 nå Lenke til kommentar
Brian Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 cpu'n steget te 45 nå 7438325[/snapback] ja, men temperaturen der sier lite hvis jeg ikke vet om det er idle eller load. Prøv å sett på prime95 eller lignende, eller bare ha mange tunge programmer opp som belaster cpu mye. Ha everest opp og følg med på cpu temperaturen. Lenke til kommentar
christianpet Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 gikk inn i bios og satte opp tempraturen ikk rart dataen slår seg avår den stod på 45 satta den opp håper det virker skal teste nå Lenke til kommentar
Brian Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 gikk inn i bios og satte opp tempraturen ikk rart dataen slår seg avår den stod på 45 satta den opp håper det virker skal teste nå 7438389[/snapback] hvilken cpu har du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå