AlexTheMad Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 (endret) Har lyst til å kvitte meg med litt av det stæsjet som følger med ubuntu. Ting som jeg aldri kommer til å bruke: gaim ekiga evolution totem (makan til ubrukelig mediespiller skal du lete lenge etter) greit nok det, men tingen er at da fjernes pakken ubuntu-desktop også, er det noe poeng i å beholde den? så jeg googler og første treff er: "This package depends on all of the packages in the Ubuntu desktop system It is safe to remove this package if some of the desktop system packages are not desired. However, it is recommended that you keep it installed, because it is used to carry out certain upgrade transitions (such as adding new packages to the system). " Hva slags nye pakker er det den legger til systemet som gjør at den er så anbefalt å beholde? Endret 4. desember 2006 av AlexTheMad Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Hvis du skal gjøre en oppgradering mellom to Ubuntu-versjoner (f.eks dapper->edgy) kan det være lurt å ha den pakken, utenom det skal det være helt trygt å fjerne den. Lenke til kommentar
AlexTheMad Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 åja.. er vel en 5-6 måneder til jeg trenger å bekymre meg for det. takk Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 ubuntu-desktop er vel bare en dummy-package som ikke har noen funksjon i seg selv, derfor kan du bare slette den. men får du ikke lov til å fjerne de enkelte programmene uten å fjerne ubuntu-desktop? Hvis du fjerner ubuntu-desktop vil du ikke lenger få oppdateringer til programmene den avhenger av, som du faktisk vil beholde (tror jeg). Litt nysgjerrig på hvorfor du har lyst til å slette det egentlig. Det tar ikke spesielt mye plass (jo mindre du har en disk på 10 gb), det gjør ikke systemet treigere og du kan bare fjerne det fra menyen hvis du vil. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 ubuntu-desktop er vel bare en dummy-package som ikke har noen funksjon i seg selv, derfor kan du bare slette den. men får du ikke lov til å fjerne de enkelte programmene uten å fjerne ubuntu-desktop? Hvis du fjerner ubuntu-desktop vil du ikke lenger få oppdateringer til programmene den avhenger av, som du faktisk vil beholde (tror jeg). Bra du skriver (tror jeg) for det er helt feil, du vil fortsatt få oppdateringer til alle de programmene du har installert. Men hvis ubuntu plutselig bestemmer seg for å legge til et helt nytt program til standard Ubuntu-installasjon, vil du ikke få det. Men slike ting skjer aldri i en allerede utgitt utgivelse, bare i under testing periode og når det kommer nye vesjoner av Ubuntu. Lenke til kommentar
A!1 Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 (endret) Fjernet posten. Foreslo å bruke aptitude isteden for apt-get. Men det viser seg at det ikke virker allikevel. Endret 4. desember 2006 av HavarN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå