Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst til spilling?


Anbefalte innlegg

Jeg skal flytte fra her jeg bor nå til et annet hus.

Her jeg bor nå har jeg trekt en lang kabel fra router til stasjonærpc'n min, og laptopen går på trådløst fra samme routeren som er en D-link DI-524 (b/g).

Dit jeg flytter så er telefonkontakten litt kukete plassert i forhold til hvor jeg skal ha den stasjonære pc'n min, da må jeg i praksis trekke kabel gjennom hele huset, evt borre hull ut fra telefonkontakten og inn igjen til datarommet. Dette blir en laaang tp-kabel(15-20m), og alternativet er å kjøre trådløst.

 

Jeg bruker den stasjonære pc'n til å spille cs:source med, og er dermed litt ivrig på å få lavest mulig ping. Så da er vi kommet til sakens kjerne.. Hvor mye høyere vil pingen min bli ved et trådløst nettverk kontra et kablet nett? og vil lengden på tp-kabelen ha noe å si for signala i det evt. kablede nettet?

 

Svar kjapt, jeg bestiller deler på ps-data i kveld :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mye murvegger imellom? hvis ikke så skal det ikke by på noen store problemer, bare velg en anntene med brukbar kvalitet så ordner det seg nokk :thumbup:

ang ping: med tråløst vil du kansje få 1-2ms mere enn kablet. 15-20 meter med tp kabel er faktisk ikke langt i det hele du vil ikke merke noen forsjell på ping om kabelen er 1meter eller 50meter ;)

Lenke til kommentar
mye murvegger imellom? hvis ikke så skal det ikke by på noen store problemer, bare velg en anntene med brukbar kvalitet så ordner det seg nokk :thumbup: 

ang ping: med tråløst vil du kansje få 1-2ms mere enn kablet. 15-20 meter med tp kabel er faktisk ikke langt i det hele du vil ikke merke noen forsjell på ping om kabelen er 1meter eller 50meter ;)

7425295[/snapback]

For å ta OT'en først.. kommer nicket ditt av en viss genial strømforsyning? Har en slik hiper 580 selv :)

 

Ok, så det er 1-2ms det er snakk om? Finnes det noen god måte å måle slikt på? Det er ingen murvegger, det blir rent fysisk 3 eller 4 lettvegger av treverk som skiller router og pc. Jeg bestiller meg nå både 100m kabel, rj45 plugger og modulartang, samt trådløs-stæsj. Så får jeg se om jeg faktisk klarer å måle pingforskjellen på noen måte. Fikk vite på irc også at 50m tp-kabel ikke var noen hindring.

 

Tusen takk for tilbakemelding, hiper :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...