Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabil linksys WRT54G v7.0


Anbefalte innlegg

Hei, :)

 

Har problem med min ny innkjøpte ruter WRT54G v7.0 og oppdatert med den siste firmware v7.00.1, problemet er at den er noen ganger ustabile, mest når enten jeg eller en annen som er koblet på ruteren spiller online. Han andre spiller en del CS source og eg laste ned av og til. Ruter detter av et øyeblikk og kommer tilbake noen sekunder etterpå. Dette skjer mindre når ingen av oss enten spiller online eller laster ned. :hmm:

 

Har lest at det finnes fix til andre versjoner til denne ruteren, men ikke til v7.0. Noen som vet noen fix eller innstillinger som kan gjøres for å gjøre ruteren mer stabil? :ermm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Skikkelig dårlig dette. Hvorfor skal man degradere ruterene av samme model, bare en annen versjon? koster det samme jo(som nye da).

 

Snakke med linksys og fikk prøve forskjellige firmware, tillegg til en betaversjon som ikke var lagt ut i offentlig enda. Men alle feilet.

 

Etter å sjekket en del på nettet, så fant jeg ut at veldig mange klage på det samme, altså høy last(p2p og online gaming). Alle som ikke støtter andre firmware alternativer. Fant heller ikke noe løsning heller. Selv ikke med å filke med portene fikk det til å gå bedre.

 

Har funnet ut nå at jeg heller får byttet inn ruteren og få bestilt en som er mer spesifiesert til gaming og p2p(nedlastning generelt), gaming ruter som D-Link 108Mbps Trådløst Gaming Router kanskje, selv om den er dyrere.

Endret av Satanius
Lenke til kommentar

Jeg har en eldre versjon, tror det er v2.2 og den kjører linux.

 

Hadde også problemer med at den falt ut under høy belastning som p2p.

 

Løsningen min var å bruke en modifisert firmware som jeg faktisk kjører ennå

Firmware Version : v4.30.1, HyperWRT 2.1b1 +tofu11

 

De nyere modellene virker derimot forkrøplet med mindre flashminne og vxWorks OS istedet for linux. Sjekk iallefall om det finnes 3.-parts modifikasjoner av din firmware.

 

wiki

thibor

Endret av lurerpaa
Lenke til kommentar
Jeg har OGSÅ samme problemet nå....

v7.0.0.1 rett fra fabrikk...

 

Så nå er vi 3stk som plinger av & på msn hele tiden... Mere irriterende for folk på msn listen en for oss nesten....

 

Forslag til router med bedre rekkevidde en wrt54g..?

7586799[/snapback]

Skal du ha bra trådløsdekning i et hus så bør du satse på MIMO (flere antenner/sendere).

Netgear WPNT834 har jeg og den er meget bra (mangler QoS).

Et rimerligere altenativ er WRT54GL som er mye bedre enn de nye WRT54G / GS.

Lenke til kommentar

Dette er en tåpelig skummel oppdagelse... :dontgetit:

 

vi er 3 pcer, 3med Live Messenger...

Sålenge 2 er på Live messenger så går alt strålende, maxer linja med torrents å alt er fint...

 

Så fort den 3. logger på Live messenger så faller nettet ut til alle 3...

Har prøvd å logge på den 3. brukeren fra alle tre maskinene, samme skjer...

MEN, når jeg som 3.mann, logger på med aMSN, så går det som normalt...

 

Jeg jeg på jordet..? kan noe gjøres..? Endre porter til L.messenger eller noe i den gata...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...