hwarangdo Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Er du eier av bærbar med dedikert grafikk kort, lav støy og lav varmeutvikling? Dette ifm planlegging av innkjøp av bærbar som oppfyller de kravene. Det er mange bærbare som ikke klarer denne kombinasjonen, da disse momenter er i motsetningsforhold med hverandre. Oppgi gjerne følgende opplysninger: - Model - Prosessor - Type dedikert grafikk kort - Erfaringsgrunnlaget, antall måneder - Krevdes det innstallering av spesielle programmer for å få dette til eller gikk det greit med fabrikkinnstillingene? Lenke til kommentar
remmm Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 (endret) Dell Inspiron 6400: Intel Core Duo T2050 1.6 ghz Ati x1400 256 mb (merk: 128 mb dedikert og låner 128 mb fra ram om den trenger mer) Har hatt pcn i siden slutten av september og er strålende fornøyd så langt. Pcn høres nesten ikke i det hele tatt så lenge viften ikke går og den går nesten aldri. Fyrer seg hvis jeg spiller eller lignende, men til og med da er lydnivået veldig lavt. Nå vet jeg ikke hvilke programmer du tenker på? Hvis du tenker på programmer for å få pcn til å gå stillere trengte ikke jeg i alle fall. Tok dog en clean innstall da Dell leverer med sin egen windows innstall med masse forhåndsinnstalert programvare. PS: I denne tråden kan du finne mye nyttig informasjon om Dell Inspiron 6400: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=550234&st=1180 Nå kan jeg også legge til at Dell i6400 leveres med nyere prosessorer enn den jeg har. De leveres nå med Core 2 duo. Forskjellen er at core 2 har støtte for 64 bit og core duo ikke. Mulig du visste det fra før men Endret 4. desember 2006 av remmm Lenke til kommentar
hwarangdo Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 ....Nå vet jeg ikke hvilke programmer du tenker på? Hvis du tenker på programmer for å få pcn til å gå stillere trengte ikke jeg i alle fall. Tok dog en clean innstall da Dell leverer med sin egen windows innstall med masse forhåndsinnstalert programvare. Tenkte "speedfan", "notebook hardware controll" og lignende. Takker for mye nyttig informasjon. Lenke til kommentar
remmm Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 har brukt notebook hardware control litt, og må si det er et veldig nyttig program, men absolutt ikke nødvendig. Pcn gikk så stilt fra før atte Lenke til kommentar
hwarangdo Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) Hva med Asus F3Ja? Anybody? Endret 6. desember 2006 av hwarangdo Lenke til kommentar
tstuka Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) Jeg sitter med en ThinkPad T60, ATI Radeon X1400 dedikert grafikkort, Intel Core Duo T2400, 1400x1050 LCD skjerm. Har 4-6 timers batteritid, avhengig av bruk. Maskinen er stillegående og ikke spesielt varm. Denen har jeg hatt siden august, og er veldig fornøyd. Anbefales. Endret 9. desember 2006 av tore45 Lenke til kommentar
dup Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Hva med Asus F3Ja? Anybody? 7440728[/snapback] Jeg sitter med en F3Ja og er meget fornøyd! Det med støy er jo relativt. Jeg ble litt skuffet over at den suste litt. Men dette kommer av at jeg har lånt dama sin bærbare tidligere, og dette er en gammel Dell med integrert skjermkort, så den er jo helt lydstille. Men med "quiet office" mode på, så går denne ganske stille. Og det kommer jo ann på støynivået rundt deg. Jeg har to forskjellige lesesals-plasser jeg sitter på. Den ene er så stille at jeg kan høre folk puste, og knappnåler falle, og der kan man da høre et stille sus fra pc`n. I den andre salen hvor man kan høre ventilasjonsannlegg og slikt, så legger jeg overhodet ikke merke til at pc`n min er der en gang. Så det kommer altså ann på. Kjører man spill og slikt, er det klart vifta støyer litt mer.. Jeg har ikke testet notebook hardware controll ennå, så det er mulig man kan hente litt inn der også. Varmen er det ikke noe å si på. Spilte så og si sammenhengende en helg på lan, og syntes ikke den ble nevneverdig varm da heller! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå