lysbryter Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 (endret) Jeg har en Enermax Silent Plus 460W PSU, og det oppgis at den er ATX-versjon 1.2 (med P4-kontakt, som tydeligvis var rimelig nytt da jeg kjøpte den for 3-4 år siden). Får jeg koblet mitt nye system basert på Abit AB9 og Intel C2D til denne strømforsyningen, eller er den inkompatibel? Edit: Her er handlevognen som viser hva jeg har tenkt å kjøpe. Endret 4. desember 2006 av lysbryter Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Nye hovedkort bruker 24pin og P4 eller P8. Strømforsyningen din har antagelig 20pin kontakt, så da trenger du en 20pin->24pin overgang. Mange hovedkort kan brukes med 20pin, men det kan bli ustabilt, så anbefaler overgang til 24pin. Koster 50-100 kr. ABit kortet bruker P4, så da trenger du ikke P8 overgang. Ellers så skal det gå bra, så lenge du ikke skal kjøre E6600 og 8800GTX eller noe Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 Stemmer at det er 20-pin jeg har nå ja. Ikke stort som skulle til. Jeg har lagt til handlelisten min i første innlegg nå. I tillegg til det som står der, har jeg et par Samsung P80 160-Gb SATA1-disker fra før. I tillegg kommer naturligvis også det vanlige småtteriet med floppy, et par CD-/DVD-spillere, kabinettvifter etc. Strømforsyningen bør likevel være sterk nok til å klare å drive dette? Lenke til kommentar
HAG Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 E6600 var i "handlevogna" med et ATI X1950 PRO skjermkort, veit ikkje hvor sulten E6600 er, men skjermkortet krever rundt 160W (på full trottle). Har lest endel tester på X1950 kort i helga, lurer på PowerColor sitt X1950 Pro Extreme edition med 512 minne < 2000,- hos Komplett nå Ulike meininger om CPU sitt kraftbehov, min Opteron 175 bruker ifølge AMD 110W, i Sisoft Sandra fikk eg noen tall rundt 150W til CPU Enermax er vel noenlunde seriøse på effektoppgivelsene, bruker selv Tagan TG480-U01 som kan levere 480W kontinuerlig, peak'en ligger et stykke over og kan gi strøm i ett minutt Her er adapter for 20 pin PSU til 24 pin hovedkort, trenger også ledning mellom PSU og skjermkortet, hvis PSU mangler PCI ekspress power trengs et adapter der også - noen av skjermkorta mangler "adapter" fra Molex til PCI E. Her er adapter fra Molex til PCIE Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 Der var det en nødvendig adapter til ja, takk for tipset. Får tro det holder snart nå. Ifølge en artikkel foretatt av AnandTech , hvor de tester forskjellige chipsets strømforbruk, ser det ut til at jeg må regne med at hovedkort og prosessor bruker oppunder 200W. Med inntil 160W på skjermkort, har jeg dermed 100W igjen til resten av komponentene (og jeg trenger kanskje litt mer om jeg skal overklokke også?). Men alt annet jeg kan finne på å stappe inn i boksen er kanskje ikke noe særlig kravstort uansett? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå