fxwz Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 (endret) Tenker å kjøpe en mobiltelefon til min litt eldre tante som bor på landet. Hun skal naturligvis ha kontantkort-abonnement , som jeg kunne tenke meg sto i hennes navn. Såvidt jeg vet må man ha personnummeret til den man lager et abonnement til, på telenormobil.no. Det er nokså uaktuelt for henne å dele ut noe personnummer, så hvordan går jeg frem? EDIT: Dette skal naturligvis være en julegave Endret 4. desember 2006 av Smallville Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 (endret) Gå i en butikk, forklar situasjonen og vis din egen legg. De setter deg som ansvarlig eier og tante som bruker. Alternativet er at du kjenner en forhandler som kan gå god for deg og tanten din, men sjansen er vel lik null. Endret 4. desember 2006 av Sigmund_Freud Lenke til kommentar
I:H Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Ellers så kan du ta med deg en fullmakt fra tanten din om at hun lar deg opprette et kontant abonnement i hennes navn + kopi av hennes legitimasjon. Men det enkleste er nok å sette deg som ansvarlig og henne som bruker. Da er det hennes navn/nummer som kommer opp i telefonkatalog og eventuell nummeropplysning. Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 (endret) Kan nesten ikke fortelle henne at hun skal få et mobilabonnement før julaften. Er under 18, men kan høre litt med mor. Endret 4. desember 2006 av Smallville Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Ja det er det enkleste. Etter jul kan dere jo bare endre eier på kontantkortet. Bare å gå til en forhandler så ordner de det på null komma svisj. Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Kan nesten ikke fortelle henne at hun skal få et mobilabonnement før julaften.Er under 18, men kan høre litt med mor. Har ingenting å si, du skal jo gi henne en vanlig kontantkort (ikke et selvpåfyllende som YoungTalk/djuice control)? Vanlig kontaktkort krever ikke at du er over 18år. Alt du trenger er gyldig legg. Lenke til kommentar
sforum Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Kjøp telefon og netcom kontant start pakke. Da slipper du å registrere. Når hun setter i simkortet får hun sms om at hun må registrere seg. Dette gjør hun ved å svare på sms en med navn og adresse (evnt personnummer også.. husker ikke) Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Ville ikke kjøpt netcom kontant, det er dritdyrt. Kjøp heller chess kontant, billigste kontantkortet du får kjøpt påfylling i butikk til. Lenke til kommentar
sforum Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Ville ikke kjøpt netcom kontant, det er dritdyrt. Kjøp heller chess kontant, billigste kontantkortet du får kjøpt påfylling i butikk til. 7425742[/snapback] Ja, prismessig er netcom absolutt dårligst. Men for å gjøre det enkelt og så lovlig som mulig at hans tante kan få registrert det i sitt navn vil jeg tro det er det enkleste. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Hvorfor da? Bare kjøp startpakke hos chess. Når hun får det kan hun sende en sms og registrere seg som bruker Like enkelt som hos netcom såvidt jeg vet. Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Like enkelt som hos netcom såvidt jeg vet.Det er vel enklere, for hos NetCom må du vel snakke med en kundeveileder så vidt jeg vet. Et tips om du ikke har bestemt deg ennå: Nokia 6070 med Telenor Kort&Kontant koster 499,- hos flere forhandlere nå mot jul (jeg vet de fleste forhandlere i Telering-kjeden har den). Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Like enkelt som hos netcom såvidt jeg vet.Det er vel enklere, for hos NetCom må du vel snakke med en kundeveileder så vidt jeg vet. Et tips om du ikke har bestemt deg ennå: Nokia 6070 med Telenor Kort&Kontant koster 499,- hos flere forhandlere nå mot jul (jeg vet de fleste forhandlere i Telering-kjeden har den). 7433566[/snapback] Du kan fint registrere deg med en SMS hos NetCom også. Eller du kan registrere det i butikken... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå