nahoy Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Jeg har satt opp en windows xp-maskin som brannmur for hele nettverket med en "shared connection". Det fungert ganske fint en lang stund, men noen programmer krever at visse porter er åpne eller upnp og nat. Fungerer windowsbrannmuren til dette, eller burde jeg skaffe meg et annet program? Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Det du har gjort er å sette WIN-XP maskinen som en router og ikke en brannmur. Jeg vil anbefale deg å kjøre en linux-distro som er laget for "routing". Kjører selv en maskin med Clarkconnect som router. CC har et enkelt web-grensesnitt for portforwarding og andre funksjoner som web-server, ftp osv. Lenke til kommentar
nahoy Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) Hmm.. Jeg har satt opp en webserver med apache og mysql, og det fungerer ganske bra, så det er litt synd å avinstallere xp akkurat nå. Men i tilfelle det skulle finne på å klikke, hvilken edition av ClarkConnect burde jeg laste ned? Finnes det noen portforwarding-programmer til xp som fungerer? Endret 6. desember 2006 av nahoy Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 CC home er vel den som er beregnet for hjemmebruk. Skal du ha noe over denne må man betale for det. Kjører selv CC3.2 nå, men har planer å oppgradere til 4.0 i jula. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå