saterneswtfboob Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Jeg har ingen erfaring med overklokking fra før.. Så jeg må spør dere før jeg begynenr å fucke opp i bios Så, skal jeg bruke et program eller no..? Jeg har: en AMD Athlon 64 4000+ 2.2 ghz http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309659 + to andre 512 brikker = 3gb ram http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317681 Plz, forklar hvordan Lenke til kommentar
tjuetre Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Du må inn i BIOS og øke "bus speed" / fsb. Gjerne øk volten til cpuen litt (v core). Hold deg til å KUN øke fsb til å begynne med. Still NED minne/ram. Øk fsb med 10 for hver restart.. så ser du hvor langt du kommer.. Så langt kom eg.... med min 4000+ @ luft kjøling på DFI Expert hk Lenke til kommentar
tjuetre Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Er jo ikke farlig om maskinen f.eks plutselig ikke booter, da bare resetter du bios ved å flytte jumper ett hakk bort fra pin 1-2 til 2-3 og tilbake til 1-2 (dette finner du ved å lese litt i manualen din) Lenke til kommentar
Erlend0_o Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Er jo ikke farlig om maskinen f.eks plutselig ikke booter, da bare resetter du bios ved å flytte jumper ett hakk bort fra pin 1-2 til 2-3 og tilbake til 1-2 (dette finner du ved å lese litt i manualen din) 7424370[/snapback] Eller ta ut bateriet på hovedkortet og vent ca 15 sek(slå selfølgelig av pc og dra ut ledningen) Les her det var her jeg lærte å klokke så er det bare til å prøve seg fram. Et lite tips er å sette ramen på T1 ikke T2 du finner ut av det etter hvert. Bare les godt gjenom det kansje denne og hjelper Lenke til kommentar
GARDNR Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) Er jo ikke farlig om maskinen f.eks plutselig ikke booter, da bare resetter du bios ved å flytte jumper ett hakk bort fra pin 1-2 til 2-3 og tilbake til 1-2 (dette finner du ved å lese litt i manualen din) 7424370[/snapback] Eller ta ut bateriet på hovedkortet og vent ca 15 sek(slå selfølgelig av pc og dra ut ledningen) Les her det var her jeg lærte å klokke så er det bare til å prøve seg fram. Et lite tips er å sette ramen på T1 ikke T2 du finner ut av det etter hvert. Bare les godt gjenom det kansje denne og hjelper 7425325[/snapback] For å resette BIOS er det viktig å følge HK produsentens instruksjoner for dette. Det å koble fra 230 volt og deretter ta ut batteriet på HK er ikke nødvendigvis nok for å resette BIOS instillingene. Man må også flytte den shunten/dipen for CMOS/RLRTC over fra typisk posisjon 1-2 til 2-3 og la denne koblingen stå i 5 til 10 sekunder. Deretter setter man shunten/dipen tilbake til standard posisjon, setter inn batteriet og kobler på 230 volt til systemet. Les manualen for HK'et og sjekk om den er korrekt i forhold til den BIOS versjonen maskinen har. Endret 5. desember 2006 av GARDNR Lenke til kommentar
tjuetre Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 For å resette BIOS er det viktig å følge HK produsentens instruksjoner for dette. Det å koble fra 230 volt og deretter ta ut batteriet på HK er ikke nødvendigvis nok for å resette BIOS instillingene. Man må også flytte den shunten/dipen for CMOS/RLRTC over fra typisk posisjon 1-2 til 2-3 og la denne koblingen stå i 5 til 10 sekunder. Deretter setter man shunten/dipen tilbake til standard posisjon, setter inn batteriet og kobler på 230 volt til systemet.Les manualen for HK'et og sjekk om den er korrekt i forhold til den BIOS versjonen maskinen har. Det med batteriet stemmer, at skal du nullstille BIOS ved å ta utav batteriet må det være utav minst 10 sek.... men det med jumperen stemmer ikke... Eg har minst 4 forskjellige merker HK (og x anntall maskiner), og på ALLE er det nok å flytte jumperen fra plass 1-2 til 2-3 og tilbake på 1-2 så er BIOS nullstilt. Lenke til kommentar
tjuetre Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Klokk i vei, gjør oss stolte og ta prt scr av bildene og post her etterhvert, du har en GOD prosessor.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå