Gå til innhold

skjermkortet yter ikke noe særlig?

elipeli

Anbefalte innlegg

hei!

jeg har kjøpt ny laptop nettopp. jeg valgte denne maskinen fra acer.

nå har jeg hatt den og brukt den i en måneds tid, og jeg synes ikke skjermkortet yter noe særlig. jeg er arkitektstudent og bruker den til litt grafikktunge program som sketchup og archicad, men jeg synes det går i sirup.... nå har jeg riktignok svært lite kunnskap om skjermkort o.l., men jeg fikk et tips om å teste ytelsen med et program som heter 3dmark06. jeg gjorde det, men skjønner ikke så mye av resultatet. jeg legger ved det som kom ut, kan noen tolke dette og se om det er slik det skal være for mitt skjermkort (ati mobility radeon x1300)?

post-115774-1165248535_thumb.jpg

jeg synes også at grafikken i windows blir kornete og rar. dette kan selvsagt være en innstilling uten at jeg vet hvilken. legger ved et bilde som viser det, legg merke til ikonene på ved startkanppen, og firefox-ikonene.

post-115774-1165248621_thumb.jpg

håper noen kan se på dette og fortelle meg om det er grunn til å klage på pcen. på forhånd tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser noe kornete ut ja.

Høyreklikk "skrivebordet", Egenskaper/Properties, Instillinger/settings, Avansert/Advanced, Skjerm/Monitor. Velg 60 hertz og prøv dette.

Er skjermoppløsningen satt til 1400x1050?

Går det i "sirup" i Windows også? Dersom ja, vil jeg tippe at grafikkkortdriverne ikke er rett installert.

Lenke til kommentar
hei!

jeg har kjøpt ny laptop nettopp. jeg valgte denne maskinen fra acer.

nå har jeg hatt den og brukt den i en måneds tid, og jeg synes ikke skjermkortet yter noe særlig. jeg er arkitektstudent og bruker den til litt grafikktunge program som sketchup og archicad, men jeg synes det går i sirup.... nå har jeg riktignok svært lite kunnskap om skjermkort o.l., men jeg fikk et tips om å teste ytelsen med et program som heter 3dmark06. jeg gjorde det, men skjønner ikke så mye av resultatet. jeg legger ved det som kom ut, kan noen tolke dette og se om det er slik det skal være for mitt skjermkort (ati mobility radeon x1300)?

post-115774-1165248535_thumb.jpg

jeg synes også at grafikken i windows blir kornete og rar. dette kan selvsagt være en innstilling uten at jeg vet hvilken. legger ved et bilde som viser det, legg merke til ikonene på ved startkanppen, og firefox-ikonene.

post-115774-1165248621_thumb.jpg

håper noen kan se på dette og fortelle meg om det er grunn til å klage på pcen. på forhånd tusen takk for hjelpen!

7422607[/snapback]

X1300 er et typisk spillkort, og ikke særlig bra heller. Hvis du driver med CAD og lignende oppgaver på et medium-avansert nivå, bør du satse på en maskin med proffkort. Som f.eks Quadro eller FireGl grafikkort. De behøver ikke være særlig dyr, koster rundt det samme som du gav for Aceren.

Se HER for diskusjon på Cad kort.

Endret av peiper
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...