Gå til innhold

XP2000+ vs tbird 1333


Rocket

Anbefalte innlegg

heisan!

 

jeg lurte bare på om noen visste om hvor varm en xp2000+ er i forhold til en tbird 1333?

 

akkurat nå har eg min tbird1333@1450, og venter en xp2000+ i posten. bør eg vente temperatur hopp?

 

de sier jo at tbird er en av de varmeste cpuer man får

 

takk for svar :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå er vifta min sertifisert for xp2000+, så jeg regner med at det går bra, men jeg ville bare vite om jeg kan vente et stort temperaturhopp :smile: uans så er det vannkjøling på gang

 

jeg mener å huske å ha sett et skjema over hvor mye varme de forskjellige amd cpu'er avgir, noen som vet hvor man kan se det?

Lenke til kommentar

hvordan kan du si det sikkert? jeg har sett mange som klager på at xp2000+ er veldig varm, det jeg ville vite er hvor mye hver av dem avgir i watt :smile:

bare sånn eg jeg vet hva jeg har å regne med.

 

men hvis det er sant som du sier, så kan eg jo regne med at temp ikke kommer til å øke noe, og det er jo fint :smile:

 

takk for svar, uansett

Lenke til kommentar

Jeg har en Thermalright SK6 kjøleribbe, og T-Bird 1.4 GHz. Lurte på hvor rask prosessor jeg kan kjøle tilfredstillende med denne ribba, så jeg sendte mail til Thermalright og spørte.

 

Fikk da som svar at T-Bird utvikler mer effekt enn XP-prosessorene ved lik hastighet, og at XP prosessorenes kjerne er mindre enn den på T-Bird.

 

Dersom dette er korrekt, vil kontaktflaten være mindre på XP og dermed blir varmeoverføringen mindre effektiv. Temperaturen blir da høyere på XP ved lik effektutvikling.

Lenke til kommentar

jepp, nå er xp2000+ i hus!

 

har akkurat satt den i, smurt as3 på helt riktig, vifta på stille modi.

 

nå har den vært oppe i vel en time, og nå står den på 37grader ved vanlig windowsbruk, skal teste noen runder 3dmark før jeg finner load temp.

 

men er idle temp ille?

 

:smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...