Gå til innhold

Ny vifte på taisol!!

staagri

Anbefalte innlegg

Quote:

On 2001-12-19 15:56, ahpadt skrev:

Jeg har akkurat nå en idle system temp. på 23grader...Og en CPU temp på 45grader

SLÅ DEN DERE !!! :wink:

Slår deg på CPU-tempen.

Dundrefugl 1000@1200

100% load : ca. 52 på CPU og 28 på system

Idle : ca. 35 på CPU og 26 på system

Maskin i standby : 25 på CPU og 23 på system

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Standard vifta på cgk760 skal visstnok være på 32dB. Når det gjelder desibel-skalaen, så følger den en logaritmisk formel som tilsier at en økning på 10dB gir en dobling av støy (ivertfall i effekt, watt/m^2). Så dersom du bytter standardvifta med ei 19dB Papst (60x60x25mm), så får du redusert støynivået med over 50%. Denne vifta fra Papst blåser dessuten endel mere luft. Standard vifta på Taisol´en er teit lagd, den er liten (bare 8mm eller .no) men har høy rpm :razz:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-19 14:41, Kharan skrev:

Mine systemtemperaturer ligger på 38 grader ved idle, og 44 grader ved maks belastning over tid. Dette fikk jeg prøvd ut inntil jeg klarte å tweaket Win2k'en min slik at det ikke var prosesser som kjørte CPU'en min på full guffe hele tiden. :smile:

Hvordan tweaket du Win2K til lavere idle temp?? Er interessert i det, siden idle temp på maskina mi steg fra 26 til 36 etter at jeg la inn nyeste BIOS (som fjerner ACPI suspend mode)... Syns det er litt mye med vannkjøling...

Abit KT7A

256 Mosel RAM

TBird 1200@1600 (~2,0 V)

ASUS Geforce 2 Pro (Vannkjølt :cool:)

+masse annet stæsh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...