Gå til innhold

Sykkeldel i forumet


Ville du benyttet deg av en slik kategori?  

30 stemmer

  1. 1. Ville du benyttet deg av en slik kategori?

    • Ja.
      14
    • Ja, men ser ikke behov for en egen kategori.
      2
    • Nei, men en slik kategori kan gjerne opprettes.
      5
    • Nei og jeg vil ikke at en slik kategori skal opprettes.
      6
    • Vet ikke/ingen formening.
      3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det å opprette en ny tråd i sport forumet vil ikke trekke til seg nye syklister, bare de som allerede er her på diskusjon.no

Eg trur det er først og fremst dei gode diskusjonane med alt det fører med seg som trekk nye brukarar. Ein eigen kategori er ikkje den avgjerande faktoren. For å seie det sånn, kva skal vi med ein eigen kategori når ingen tørr å opprette ein einaste tråd?

 

Enkelte ønskjer sikkert å svare at så fort det kjem ein eigen kategori vil det kome mange nye trådar. Det kan sjølvsagt vere noko i dette. Men eg syns det blir eit litt svakt argument. Skal denne haldninga ligge til grunn bør det jo opprettast nye kategoriar om absolutt alle emner i verda (satt litt på spissen).

 

Argument av typen "det blir så rotete å diskutere dette i ein kategori med mange andre ting", held heller ikkje mål. For det første er ikkje aktiviteten så stor i den kategorien. For det andre klarer folk å diskutere "alle" andre emner rundt om i forumet sjølv om dei ikkje har ein spesifikk kategori for det emnet. Til dømes gjekk det relativt greit å diskutere PS3, som er langt meir omdiskutert enn sykkel, til tross for at det ikkje var ein eigen kategori. Det same gjeld for mange andre emner.

 

Nesten alle her på forumet har en eller flere underforum de føler seg sterkt knyttet til, der de har det bra og diskuterer med andre som er optatte av det samme, hva har sykkel freakene?

9315796[/snapback]

Tja, "sykkel freak" nr1 spelar mykje WoW og er derfor i WoW-kategorien. Ein annan driv og med overklokking osv. For ikkje å snakke om at dei har ein kategori der dei kan diskutere alt dei ønskjer rundt sykkel. Eg minner og om at det er fleire emner som ikkje har ein eigen kategori på forumet enn dei som har det.

 

Jeg synes at sykkeltråden som den er nå er for rotete. Jeg kunne godt ha tenkt å diskutere andre deler av sykkelsporten enn bare bortoversykling.

Så opprett ein tråd om det du ønskjer å diskutere. Det er ikkje verre. :)

Lenke til kommentar
Det å opprette en ny tråd i sport forumet vil ikke trekke til seg nye syklister, bare de som allerede er her på diskusjon.no

Eg trur det er først og fremst dei gode diskusjonane med alt det fører med seg som trekk nye brukarar. Ein eigen kategori er ikkje den avgjerande faktoren. For å seie det sånn, kva skal vi med ein eigen kategori når ingen tørr å opprette ein einaste tråd?

9339863[/snapback]

Nei, Selvfølgelig er det ikke den avgjørende faktoren. Men det vil hjelpe på et GODT stykke. For å få brukere som kan mye mer om temaet, så trenger diskusjon.no å skilte med et godt forum. Nytter ikke da med x antall tråder i en generell sport og fritids forum. Dette er ikke noe vi kan skryte av, for å trekke til oss nye brukere.

 

Enkelte ønskjer sikkert å svare at så fort det kjem ein eigen kategori vil det kome mange nye trådar. Det kan sjølvsagt vere noko i dette. Men eg syns det blir eit litt svakt argument. Skal denne haldninga ligge til grunn bør det jo opprettast nye kategoriar om absolutt alle emner i verda (satt litt på spissen).

9339863[/snapback]

Kan du forklare meg litt nærmere hvorfor det er et svakt argument?

Det er tross alt bare 14000 mennesker som sykler birkebeinerrittet, det er et enkelt ritt. Jeg kan tenke meg at 70% av disse vil ha et skikkelig forum hvor de kan diskutere for eksempel hvordan de skal trene de siste ukene før rittet. Det er 9800 mennesker det, og det er bare fra et enelt ritt. Du kan da legge til alle de andre sykkelistene. Som driver med downhhill, landevei, bmx, osv...

 

Argument av typen "det blir så rotete å diskutere dette i ein kategori med mange andre ting", held heller ikkje mål. For det første er ikkje aktiviteten så stor i den kategorien. For det andre klarer folk å diskutere "alle" andre emner rundt om i forumet sjølv om dei ikkje har ein spesifikk kategori for det emnet. Til dømes gjekk det relativt greit å diskutere PS3, som er langt meir omdiskutert enn sykkel, til tross for at det ikkje var ein eigen kategori. Det same gjeld for mange andre emner.

9339863[/snapback]

Og du kan ikke sammenligne dette her med PS3, PS3 har kun 3 konkurenter på sin del av forumet. Mens sykling har alle andre fritidsaktiviteter og sporter å konkurere med for å holde seg på topp på sin del av forumet.

 

Men kan dere ikke bare legge inn en egen forumdel, i en prøveperiode på 1 år? Da er det mulig å faktisk se hvor nyttig det er med en egen forumdel for sykling.

Og det kan da ikke koste dere noe særlig å opprette det? Hvertfall ikke hvis denne forumdelen vil bli så lite brukt.

 

mvh Thomas

Lenke til kommentar
Dette er ikke noe vi kan skryte av, for å trekke til oss nye brukere.

Eg vil tru det er kvaliteten på diskusjonen du skryt av uavhengig av om innlegga er passert i ein eigen sykkelkategori eller i ein annan kategori.

 

Kan du forklare meg litt nærmere hvorfor det er et svakt argument?

Av den grunn at det er mange mennesker som gjer mykje rart. Sykling er bare ein av desse tinga. Viss dette er det mest sentrale vurderingspunktet bør vel det gjelde i same grad for alt mogleg anna folk driv på med. For å nemne det så er det og ein eigen kategori for utholdenhetstrening for dei som ønskjer å diskutere treningstips av denne typen.

 

Og du kan ikke sammenligne dette her med PS3, PS3 har kun 3 konkurenter på sin del av forumet. Mens sykling har alle andre fritidsaktiviteter og sporter å konkurere med for å holde seg på topp på sin del av forumet.

Eg trakk fram PS3 då det var eit aktuelt døme på ein ting som var mykje diskutert til tross for at det ikkje hadde ein eigen kategori. Det var ingen konkret samanlikning mellom dei to tinga. Så det er sagt er det og meir enn tre ting desse diskusjonane "konkurerer" mot. Vidare var og aktiviteten mykje større her. Det sentrale poenget var uansett at mange andre emner tydlegvis fint kan diskuterast utan å ha ein eigen kategori. Kvifor kan ikkje sykkel vere eit av desse. (Aktiviteten i Annet (Sport og fritid) er og relativt lav så konkuransen er ikkje så stor.)

Lenke til kommentar

Vil spytte inn at det er viktig å få med hva ttt skriver, det virker som om enkelte tenker for mye på egne ønsker og ikke vil akkseptere gode motargumenter (jeg innrømmer at jeg selv har gjort dette).

 

Du spør hva sykkelfreakene har, vel. Hva har vintersporten? Hva har håndballspillerne? Hva har hesteryttere? Om det skal deles inn i alle mulige kategorier for alle mulige sportsaktiviteter blir det unødvendig mange kategorier.

 

Ja, det er slik at når en oppretter en egen kategori for et emne, kan det fort bli mer snakk om det emne, og jeg tviler ikke på at en sykkelkategori kunne blitt aktiv. Men om dere virkerlig ønsker dere en sykkelkategori får dere begynne å opprette flere tråder som handler om sykling som holder god kvalitet. Om det etterhvert blir flere og flere syklere som dere ser i trådene kan spørsmålet om egen kategori taes opp igjen.

Lenke til kommentar

Jeg synes det hadde vært fint med en sykkelkategori, men når jeg spurte om et enkelt sykkelspørsmål for en liten stund siden, var det liten respons. Derfor tenker jeg at jeg ville brukt forumet selv, men jeg vil ikke tro det er nødvendig, da det ikke virker som om det er så mange sykkelinteresserte her. :)

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...