Zolo Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Har feil på generatoren på min golf II. Har nå skifta børster på den siden den har vert litt av og på. Stort sett var det berre å ruse bilen så ladet den igjen. Men klarer berre å produserer 0.1-0.2 V manuelt med selv og snurre på den. Så lurer på om det enkelt berre er å sette den inn i bilen og teste den der. Dette fordi den da vil få endel flere omdreininger. Starte bilen uten at generatoren er koblet til så måle spenning på generatoren mens bilen står på tomgang. Lenke til kommentar
Kian_Alvane Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Eg trur det vil vera lurt å testa den i bilen, du vil ikkje få ut rett spenning uten magnetisering og høgt turtal. Lenke til kommentar
Zolo Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 Eg trur det vil vera lurt å testa den i bilen, du vil ikkje få ut rett spenning uten magnetisering og høgt turtal. 7422620[/snapback] Er det elektomagnet som er i generatoren? Lenke til kommentar
Kian_Alvane Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 I ein bilgenerator så blir rotoren magnetisert av batteriet, det skal vera ein eigen tilkobling til magnetiseringa. Lenke til kommentar
Zolo Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 Det er en ledning (rød) som går direkte til + polen på batteriet. Går ut fra at 0V går gjennom rammen på bilen. Så er det en tyn ledning som kommer inn til generatoren, er det her magnetiseringa foregår? Lenke til kommentar
Kian_Alvane Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Det stemmer sikkert, du kan sjå om du finn koblingsskjema for generatoren, eller du kan sjå på ein anna bil. Lenke til kommentar
Zolo Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 Ok. Berre et spørsmål til: spenninga på magnetiseringa skal være +12V? (Går hvertfall ut fra det) Lenke til kommentar
Kian_Alvane Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Ok. Berre et spørsmål til: spenninga på magnetiseringa skal være +12V?(Går hvertfall ut fra det) 7422878[/snapback] Det stemmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå