J0ppe Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Hei jeg har et domene fra Domeneshop.no. Jeg har laget en side også fikk jeg låne wehotell plass av en venn. Webhotellet er leid hos fastname.no Jeg har til nå brukt www-vidresending men oppdaget nå at passord osv la seg i kildekoden til indexfilen min, sånn som jeg har linket det nå. Jeg skjønner at jeg må bruke DNS-Peker. Men hvordan? Føler meg skikkelig n00b her nå så hvis dere kunne hjelpe hadde jeg vært evig glad. Det ligger en annen side på webhotellet før hvis det har noe å si. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Du må finne IP-adressen til webhotellet. Deretter logger du deg inn på domeneshop for å administrere domenet ditt.. Ikke lag en peker (CNAME). Lag en vanlig referanse (A-record) til domenet ditt. Der skriver du inn IP-adressen til webhotellet. Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Det krever at fastname.no vet hva de skal gjøre med requesten. Om jeg feks setter opp en A-record fra localhost.no mot et webhotell på domeneshop, så må domeneshop ha localhost.no i sin config. Dette for at din request skal ende opp på rett plass i systemet deres. Hvis ikke vil du komme til en standardside, eller førstesiden til fastname.no Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Det krever at fastname.no vet hva de skal gjøre med requesten. 7438751[/snapback] Hallo? Selvfølgelig vet de hva de skal gjøre med requesten. Alternativet er utenkelig. Drive et webhotell og sende alle kunders besøkende til sin egen hjemmeside? Hallo? Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Om du leser første innlegget, så ser du at han har LÅNT webplass av en venn. Han har dermed ikke kjøpt noen verdens ting, annet enn domenet. Det er derfor han bruker www-forward for øyeblikket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå