Gå til innhold

Veiledende priser ps3 spill

lain

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei :) Jeg tror den høye prisen har noe med Blu-ray platene å gjøre...

1 stk. Blu-Ray plate koster jo 250-300 i butikken!

7423506[/snapback]

Faktisk et ganske godt poeng. Da spillene til xbox360 er vanlige dvdplater. Såklart gjør jo BR platene det så de kan få plass til mye mye mer info også, men vet ikke helt om jeg er enig i prisen fordet.

Lenke til kommentar
Kan ikke sette så høye priser på spillene og vell?  :dontgetit:

7423537[/snapback]

Nei, det kan dei ikkje. :)

Eg trur vi har hatt denne diskusjonen før, og eg trur konklusjonen var at PS3-spel vil koste om lag det samme som PS2-spel gjorde når konsollen var ny. Som forsovidt er rikeleg dyrt nok. Konsollen sjølv vil truleg koste 5500 eller mindre. Komplett.no var sopass sikre på prisen at dei garanterte han. Men det var når PS3 skulle lanserast i november, ikkje mars. Ser ikkje bort ifrå at han kan bli billigare i mars. Ser heller ikkje vekk ifrå at enkelte kjeder vil prise han lågare enn komplett. Eg trur ei realistisk gjetning vil vere 5000-5500.

Ellers observerar eg at enkelte her har veldig lyst til å tru det verste om PS3, og derfor velger å tru det. For meg verkar det berre litt ynkeleg.

Kay

7423628[/snapback]

Poenget igjen, som det ser ut som at går folk hus forbi, dere har diskutert det før, uten større grunnlag fra de som faktisk importerer og distribuerer spill i norge. Nå har spillisten fra PanVision på flere ps3 spill kommet, og prisen de setter som veiledende er 799,- Ergo har vi det nå sort på hvitt at dette kanskje blir en realitet, om ikke butikkene selv går inn for en lavere pris, og kanskje faktisk også taper penger.

Men om det er så galt å ta opp igjen en diskusjon når vi faktisk får tak i ny konkret informasjon, så skal jeg gi f i å lage en ny tråd en annen gang jeg leser noe om ting som har vært diskutert før. :wallbash:

Lenke til kommentar
å herre! har vi ikke hatt denne diskusjonen for et par måneder tilbake? Husker det var mange spekulasjoner rundt dette akkurat med pris på spill. Husker jeg rett sa til og med salgssjefen for Sony at ps3-spillene ikke kom til å bli noe dyrere enn x360-spill.

Jeg regner da med at vi kan finne spill til 499-599,- litt avhengig av hvor ferskt det er, hvor mange som vil kjøpe det og om tittelen er "stor"

7422523[/snapback]

På E3 brukte Nintendo og MS samme argument for å kjøpe Wii og 360 - Du får én Nintendo Wii OG én Xbox 360 for prisen av en PlayStation 3.

Noen av dere har vel hørt om "uttrykket" Wii60?

7422716[/snapback]

Ikke helt riktig, MS brukte dette argumente, Nintendo gikk litt mer offensivt ut og kommenterte utsagnet til MS med at de heller ville at alle skulle kjøpe Wii :p

When presented with the question 'people can buy an Xbox 360 and Wii for about the same price as a PlayStation 3. Would you mind terribly if that happened?' Reggie replied: I'd much rather have the consumer buy a Wii, some accessories, and a ton of games, vs. buying any of my competitor's products.
Lenke til kommentar

Jeg har betalt 5489 for min 60 GB ps3 og kommer til å kjøpe spill over nettet og på elkjøp for rundt om 400-600 kr. Ferdig med det.

Om du ser her så koster spillene under 600 kr.

Dette var bare 2 spill, men regner med etter de prisene jeg har sett på utenlandske webshopper at 600-649 vil være maks pris.

Lenke til kommentar
Men om det er så galt å ta opp igjen en diskusjon når vi faktisk får tak i ny konkret informasjon, så skal jeg gi f i å lage en ny tråd en annen gang jeg leser noe om ting som har vært diskutert før.  :wallbash:

7423715[/snapback]

Ok, beklagar, sjølvsagt kan du lage ein ny tråd når du har ny informasjon. Men 800 ser eg stadig som ein usannsynleg pris, rett og slett fordi den ikkje er konkurransedyktig i det heile. Sjølv ikkje eg vil vere komfortabel med å kjøpe PS3-spel til den prisen.

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar
Men om det er så galt å ta opp igjen en diskusjon når vi faktisk får tak i ny konkret informasjon, så skal jeg gi f i å lage en ny tråd en annen gang jeg leser noe om ting som har vært diskutert før.  :wallbash:

7423715[/snapback]

Ok, beklagar, sjølvsagt kan du lage ein ny tråd når du har ny informasjon. Men 800 ser eg stadig som ein usannsynleg pris, rett og slett fordi den ikkje er konkurransedyktig i det heile. Sjølv ikkje eg vil ver komfortabel med å kjøpe PS3-spel til den prisen.

Kay

7424203[/snapback]

Det jeg tror de fleste tenker, vi får bare håpe at når ps3 først kommer til europa, har prisene sunket noe, spillutvalget bedre og at elkjøp gjør jobben med å presse prisene ned enda litt mer.

Er få spill jeg ville betalt over 600 spenn for, assasins creed er vel kanskje unntaket, om det blir like genialt som det ser ut som. Men dette kommer også til 360, så om det i kontroll og utsende er ca likt, ville det fort vært mye billigere å kjøpe til 360 i stedet.

Krigen mellom hddvd og blue-ray kan også bety endel på prisen vil jeg tro, om blueray tar over markedet, vil jo produksjonskostnadene på spillene gå ned også.

Lenke til kommentar
When presented with the question 'people can buy an Xbox 360 and Wii for about the same price as a PlayStation 3. Would you mind terribly if that happened?' Reggie replied: I'd much rather have the consumer buy a Wii, some accessories, and a ton of games, vs. buying any of my competitor's products.

Reggie er flink. Sony kunne ha trengt ein som han. :)

Kay

Lenke til kommentar

@lain

Får håpe det. Eg har vanskeleg for å sjå for meg ein butikk selge PS3-spel til 800 kroner (ein butikk som ikkje er Spaceworld, altso).

Eg trur eg kunne ha betalt 800 for eit nytt Final Fantasy-spel. Men det er det einaste.

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar
Nå er det jo sånn at dette ikke er spekulasjoner, og da er det kanske greit å ta opp igjen diskusjonen?

Eller mener ud kanskje at prislisten fra PanVision er spekulasjon?

Problemet sånn jeg ser det, er at PanVision vil kreve en hvis summ per spill, som igjen vil legge opp til en pris på mellom 700 og 800 spenn, om butikkene skal tjene noe på de. Og når butikker osm elkjøp  og flere selger konsolene med tap, ville det vært rart om de ikke skulle ta det igjen på noe annet.

Så er nok litt redd for at spillene vil koste litt vel mye for min del, i allefall på lanseringen.

7422969[/snapback]

Jeg har ikke sagt noe om Panvisions prislister er spekulasjon eller ei, men hvis det er slik sier at det generelle prisnivået der ligger 1-200,- dyrere enn f.eks elkjip så er vel valget ganske enkelt?

Ja, det er greit de kan kreve en sum, men lite poeng i å kreve en viss sum hvis ingen kjøper noe derfra. og hvis de kommer til å legge seg gjennomslittlig dyrere enn de fleste butikker må de enten sette ned prisen, eller glemme å selge ps3-spill!

Som jeg så en skrev istad at det blir helt utenkelig å kjøpe ps3-spill til 800,- ber jeg dere se tilbake til N64s glade dager...! hehe :p

Jeg tror uansett prisen kommer til å legge seg til et akseptabelt nivå, dvs der x360-prisene ligger pr idag.

Lenke til kommentar
Jeg har ikke sagt noe om Panvisions prislister er spekulasjon eller ei, men hvis det er slik sier at det generelle prisnivået der ligger 1-200,- dyrere enn f.eks elkjip så er vel valget ganske enkelt?

Hvilket valg? Pan Vision har distribusjon på f.eks. Segas titler i Norden. Dersom Elkjøp skal selge Virtua Fighter 5, så kjøper de det fra Pan Vision.

Ja, det er greit de kan kreve en sum, men lite poeng i å kreve en viss sum hvis ingen kjøper noe derfra. og hvis de kommer til å legge seg gjennomslittlig dyrere enn de fleste butikker må de enten sette ned prisen, eller glemme å selge ps3-spill!

Pan Vision er en distributør, ikke en butikk.

Lenke til kommentar

Som pastoren sier.

Pan Vision = Dyre på spill i norge, de setter veilpriser som er en god del høyere enn de fleste andre distributørene i norge.

Pan Vision sine xbox360-spill har veilpris på 699,- feks.

Spill selges jo for det meste rundt 499,- til xbox360.

Ergo tviler jeg sterkt på at man får se mange kjeder som kjører PS3-spill til 799,-, jeg tror at veilpriser fra en svært dyr distributør vil ha fint lite å si for REELLE PRISER fra ALLE distributørene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...