Gå til innhold

Veiledende priser ps3 spill

lain

Anbefalte innlegg

Spillfirmaet PanVision sendte mandag ut sin jevnlige lanseringliste for spillene de distribuerer i Norge. PS3-spillene i oversikten er priset til 799 kroner.

Bare jeg som føler dette er 200 spenn for mye? Greit at ps3 skal være nextgen og alt det der, men 800 spenn per spill? Om de forventer å selge like mye spill som de gjør/gjorde til ps2, tror jeg prisen må noe ned.

Såklart, om folk fortsatt kjøper en masse spill uten å tenke på prisen, får de jo bare mer penger, noe sony kan ha bruk for i disse dager.

Så hva føler dere, vil dere kjøpe 10 spill fort til den prisen? Er jo "bare" 8000,- ekstra til de 5-6 tusen ps3 vil koste i seg selv.

*titte ned i tom lommebok og fundere*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt klart mange som reagerer på dette, men spillene er jo dyrere å produsere også da?

Og siden PS3 blir solgt med såpass mye tap for Sony, synes jeg de burde få ta litt mer enn vanlig på spillene.

Uansett kan de bestemme prisen indirekte selv, og man kommer ikke langt med PS3 uten spill? :whistle:

Lenke til kommentar

Dette gjelder vel veiledende priser? De fleste butikker ligger vel vanligvis litt under det?

Hva er veiledende priser for 360 spill? Noen som vet?

*edit*

jeg kikka på amazon.com og sammenlikna spillene til PS3 og X360. De kosta ca like mye. Ville vært rart om PS3 spillene koster mer enn X360 spillene i Norge, når de koster det samme i USA.

*edit*

Endret av lektroluv
Lenke til kommentar

Gikk vel noen rykter for en stund tilbake om at PS3 spill skulle bli dyre. Men nå ser de jo ut til å legge seg på samme nivå som 360 spill i utlandet. Rimelig døvt å betale 200 ekstra for feks et multiplattformspill som i noen tilfeller er bedre hos konkurrenten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Det samme ble sagt før X360-launchen, men utenom noen lanseringspill har jeg ikke sett et spill over 599 kroner. Vel og merke har prisen økt 10 dollar i statene, men slik jeg tolker det har det ikke vært noe pris-stigning her i norge. Tror ikke det blir noe annerledes med ps3.

Lenke til kommentar

HAHAHAHAHA! Stakkars Sony! De går konk. bare pga. PS3!. Nei kanskje ikke konkurs da, men... Skjønner ikke hva de driver med for tiden. Jeg kommer aldri til å betale 6000kr. for en konsoll. Og hvis jeg har det, skal jeg IALLEFALL IKKE betale 800kr. for et spill til den konsollen! Det er kun pga. blu-ray-crappet at konsollen/spillene koster så mye. En fyr jeg snakka med på Eløkjøp mente de gjorde en stor feil når de valgte å bruke blu-ray (som har fått dårlig kritikk i forhold til HD).

Lenke til kommentar

Som flere her sier, kan man håpe prisene faller ganske fort, men jeg vurderer å prøve å få kjøpt ps3 når den kommer, men er jo lite poeng i det om jeg ikek skal kjøpe med noen spill :p

Får vel bare satse på at Elkjøp har lave priser på spill også, de har vært flinke sånn sett de siste par årene. Noen som trakk fram spaceworld her, og de har ikke vært flinke, skulle jo tom ha 800 spenn for xbox360 spill der en periode, mens de fleste andre solgte de for 6-700 spenn. Noe som i seg selv er alt for mye, er vel en grunn til at brodern ikke har gått til innkjøp av så enormt med spill til sin 360.

Jeg er klar over at de selger konsolen med tap, men de trenger ikke ta overpris for spillene fordet, må være bedre å få solgt 3 spill til 600, enn 1 til 800 f.eks.

Lenke til kommentar
Sony selger med tap, og da selger naturligvis butikkene med tap også.

7422384[/snapback]

Jeg tror du skal lete lenge etter den butikken som villig taper penger på varer. Da lar de heller være å selge.

7422411[/snapback]

Jeg tror ikke du skal lete så alt for lenge da, nei. :tease:

Lenke til kommentar

synes det hørtes litt rart ut, de vil jo ikke klare å konkurrere med andre konsoller når deres spill er et par hundre kroner dyrere pr. spill. Men hvis dette blir tilfellet, så vet jeg iallefall om en som kommer til å skaffe seg chip. :whistle:

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

å herre! har vi ikke hatt denne diskusjonen for et par måneder tilbake? Husker det var mange spekulasjoner rundt dette akkurat med pris på spill. Husker jeg rett sa til og med salgssjefen for Sony at ps3-spillene ikke kom til å bli noe dyrere enn x360-spill.

Jeg regner da med at vi kan finne spill til 499-599,- litt avhengig av hvor ferskt det er, hvor mange som vil kjøpe det og om tittelen er "stor"

Lenke til kommentar
å herre! har vi ikke hatt denne diskusjonen for et par måneder tilbake? Husker det var mange spekulasjoner rundt dette akkurat med pris på spill.

7422523[/snapback]

Hvis det har kommet nye artikler om temaet, er det vel greit å ta det opp igjen på nytt da?

At det er et par måneder siden tilsier vel bare at det er på tide med en ny diskusjon rundt dette. Bumping av gamle tråder = stenging. Det vet vel alle?

Lenke til kommentar

Sony blir nødt til å legge seg på X360 spill pris for å overhode ha noen sjangse på konsoll markedet. Om de legger seg på den prisen, blir folk heller å velge X360, som har det PS3 har, men til en billigere penge.

Så legger Sony seg på den prisen, blir folk å forlate skuta som rotter på et synkende skip. Økonomisk sett blir Sony da å slite maks.

Så tipper prisen blir å ligge på X360's spill priser. Om ikke er Sony ganske tett i den økonomiske pappen sin.

Lenke til kommentar
å herre! har vi ikke hatt denne diskusjonen for et par måneder tilbake? Husker det var mange spekulasjoner rundt dette akkurat med pris på spill. Husker jeg rett sa til og med salgssjefen for Sony at ps3-spillene ikke kom til å bli noe dyrere enn x360-spill.

Jeg regner da med at vi kan finne spill til 499-599,- litt avhengig av hvor ferskt det er, hvor mange som vil kjøpe det og om tittelen er "stor"

7422523[/snapback]

Nå er det jo sånn at dette ikke er spekulasjoner, og da er det kanske greit å ta opp igjen diskusjonen?

Eller mener ud kanskje at prislisten fra PanVision er spekulasjon?

Problemet sånn jeg ser det, er at PanVision vil kreve en hvis summ per spill, som igjen vil legge opp til en pris på mellom 700 og 800 spenn, om butikkene skal tjene noe på de. Og når butikker osm elkjøp og flere selger konsolene med tap, ville det vært rart om de ikke skulle ta det igjen på noe annet.

Så er nok litt redd for at spillene vil koste litt vel mye for min del, i allefall på lanseringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...