Bone Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Heisann! Lite kort spørsmål.. Med CCleaner; Kan man ødelegge noe ved å bruke det? Man renser jo opp så mye og fikser og trikser så mye med registerert og andre ting.. bare lurte litt på om det var noe jeg burde passe meg for å huke ut/av!? Takk, takk.. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Heisann! Lite kort spørsmål.. Med CCleaner; Kan man ødelegge noe ved å bruke det? Man renser jo opp så mye og fikser og trikser så mye med registerert og andre ting.. bare lurte litt på om det var noe jeg burde passe meg for å huke ut/av!? Takk, takk.. 7421910[/snapback] Alt er huket av hos meg, og ingenting blir ødelagt på noen måte. CCleaner er der for å fikse opp, ikke ødelegge.. Med mindre du har lastet ned virus da.. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 Ja.. regnet med det Men, mer om den gjorde alt fint og flott, eller om den kanskje ikke var SÅ bra, og dermed føkka noe opp (som ikke var meningne) .. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Ja.. regnet med det Men, mer om den gjorde alt fint og flott, eller om den kanskje ikke var SÅ bra, og dermed føkka noe opp (som ikke var meningne) .. 7421996[/snapback] Nei, CCleaner funker fint her, ihvertfall. Første gang jeg kjørte det fjernet jeg 14 GB.. Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Har brukt CCleaner i lang tid, har aldri opplevd problem med det. Flott program, anbefaler alle til å laste det ned. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Det er vel ein grunn til at du får spørsmål om å ta backup før det blir gjort endringar i registeret. Har aldri fått nokon problem etter bruk av CCleaner sjølv, men sjølvsagt det tenkjast at noko kan bli øydelagt. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Min far kjørte det for en liten stund siden. Da ble det slette litt for mange .dll filer fra windows mappen... Men jeg bruker det selv og har ikke ødelagt min pc enda. Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 crapcleaner slettar ikkje dll filer frå windowsmappa. det må ha vore ettelant anna. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Du ble hvertfal helt fubar etter en scan og sletting med Ccleaner. Kjørte en restart og da kom det feilmeldig om at devar noen .dll filer windows manglet for og starte. Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 eg gjentar: det må ha vore noko anna. crapcleaner slettar ingen filer som systemet brukar, det slettar berre drit (derav navnet CRAPcleaner), midlertidige filer, loggfiler og slikt. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Syntes nå det er litt rat at rett etter han har kjørt Ccleaner så windows ustabilt, så han kjører en resart. Da får han feilmelding på blå skjerme om at det mangler noen .dll filer. Han laster ikke noe som helst fra nett. Så har ingen tro på at det er virus. Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 virus (og malware) kan kem som helst få, om dei lastar ned ting eller ikkje. med crapcleaner gjer som sagt ingen ting som kan ødelegge systemet ditt. Lenke til kommentar
Shonah Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 CCleaner er bare sjef. Etter installasjon av CC, Firefox, Spyboot, Ad-Aware og SpywareBlaster har maksinen fått et nytt liv. Shonah Lenke til kommentar
Wave Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 (endret) Syntes nå det er litt rat at rett etter han har kjørt Ccleaner så windows ustabilt, så han kjører en resart. Da får han feilmelding på blå skjerme om at det mangler noen .dll filer.Han laster ikke noe som helst fra nett. Så har ingen tro på at det er virus. 7422646[/snapback] Det er ikke rart i det hele tatt... tror deg på ditt ord. Jeg har helt sluttet å bruke CCleaner ( et drittprogram etter min mening) og andre "kjekke" hjelpemidler. De klusser med windows etter en tids bruk, og OS'et blir ustabilt. CCleaner fjerner også filer i prefetch mappa, noe som gjør at programmene dine starter tregere. Stoler man på slike inkompetente program makere? Nix. Er det virkelig så vanskelig å slette filer du ikke trenger selv? Enda verre enn CCleaner er alle disse programmene som skal rydde opp i registeret... Styr unna! Hvis noen kan vise meg seriøse tester med påvist bedre ytelse ved å "rense registeret" er jeg svært interessert. Jeg har kjørt xp nå i noen uker, og for første gang helt uten bruk av slike programmer. Aldri hatt bedre fungerende maskin. Ingen feilmeldinger i event log. Mitt tips: Defragmenter disken(e) ofte, gjør deg kjent med all programvare og slett alle temp mapper regelmessig, eller bruk disk cleanup som er innebygd i windows. For å få raskere maskin er det også essensielt og disable en del services du ikke trenger. Men her bør man være forsiktig, og ta en og en ting av gangen. Bruk også sunn fornuft, ikke innstaller programmer i tide og utide, vær relativt sikker på at dette er noe du kommer til å bruke, når du innstallerer programmer. Spybot, adaware og lignende seriøse spyware programmer er også viktig å bruke, spes hvis du ofte er innom bittorent sider og laster ned mye. Ellers har XP faktisk det aller meste av vedlikeholds programmer du trenger... Endret 4. desember 2006 av Wave Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Ja.. regnet med det Men, mer om den gjorde alt fint og flott, eller om den kanskje ikke var SÅ bra, og dermed føkka noe opp (som ikke var meningne) .. 7421996[/snapback] Nei, CCleaner funker fint her, ihvertfall. Første gang jeg kjørte det fjernet jeg 14 GB.. 7422050[/snapback] Ja,fikk fjernet noe utrolig med gigabyte første gang jeg kjørte CCleaner. Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Jeg fjernet selv 1,7GB... Men det er jo ikke i nærheten av 14... Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Syntes nå det er litt rat at rett etter han har kjørt Ccleaner så windows ustabilt, så han kjører en resart. Da får han feilmelding på blå skjerme om at det mangler noen .dll filer.Han laster ikke noe som helst fra nett. Så har ingen tro på at det er virus. 7422646[/snapback] Det er ikke rart i det hele tatt... tror deg på ditt ord. Jeg har helt sluttet å bruke CCleaner ( et drittprogram etter min mening) og andre "kjekke" hjelpemidler. De klusser med windows etter en tids bruk, og OS'et blir ustabilt. CCleaner fjerner også filer i prefetch mappa, noe som gjør at programmene dine starter tregere. Stoler man på slike inkompetente program makere? Nix. Er det virkelig så vanskelig å slette filer du ikke trenger selv? Enda verre enn CCleaner er alle disse programmene som skal rydde opp i registeret... Styr unna! Hvis noen kan vise meg seriøse tester med påvist bedre ytelse ved å "rense registeret" er jeg svært interessert. Jeg har kjørt xp nå i noen uker, og for første gang helt uten bruk av slike programmer. Aldri hatt bedre fungerende maskin. Ingen feilmeldinger i event log. Mitt tips: Defragmenter disken(e) ofte, gjør deg kjent med all programvare og slett alle temp mapper regelmessig, eller bruk disk cleanup som er innebygd i windows. For å få raskere maskin er det også essensielt og disable en del services du ikke trenger. Men her bør man være forsiktig, og ta en og en ting av gangen. Bruk også sunn fornuft, ikke innstaller programmer i tide og utide, vær relativt sikker på at dette er noe du kommer til å bruke, når du innstallerer programmer. Spybot, adaware og lignende seriøse spyware programmer er også viktig å bruke, spes hvis du ofte er innom bittorent sider og laster ned mye. Ellers har XP faktisk det aller meste av vedlikeholds programmer du trenger... 7424632[/snapback] Prefetchen i windows hjelper program å starte raskare ja, men etter kvert som den blir fylt opp med drit vil det gå seinare. viss du tilbakestiller prefetchen innimellom vil oppstarten gå bedre. ja registerprogram er i og mine auge tvilsomme, men fildelen i cc gjer ingen ting gale, den frigjer kun diskplass du ellers ikkje kan bruke (viss ikkje du vil sitte i lang tid og rydde sjøl) Lenke til kommentar
Semikolon Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Jeg fjernet selv 1,7GB...Men det er jo ikke i nærheten av 14... 7425528[/snapback] det kjem jo an på kor stor disk du har, kor lenge du har kjørt windows og kor mykej du har kuka med windows uten å rydde opp nåke sjøl.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå