Andynator Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Er navigasjonsdelen brukbar til å navigere etter med bil da? Kartene detaljerte nok? 7908354[/snapback] Setter pris på muligheten, men er veldig skeptisk til å tukle med denne lille saken i forbindelse me kjøring Som de fleste vet kan mann jo rive av seg håret i irritasjon over "henging" og annet drit med serie 60........så ....... Lenke til kommentar
tommy_sn Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 Tenkte nå mer på om det var mulig å se noe og at karetene var bra nok. Kan jo "stille inn" alt mulig rart før man kjører da..hehe..hvis det funker som det skal selvsagt.. Noen som vet prisen enda forresten? Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 9. februar 2007 Del Skrevet 9. februar 2007 prisen for den du kunne forhåndsbestille i usa lå på 8000-9000 kr. Dyrt med andre ord Selve karetet som du kaller det :-) duger sikkert uten at jeg har sett det. Men skeptisk er jeg uansett Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Det er vel ikke tilfeldigvis mulig å kjøpe N95 uten kartet? (Det koster vel en del?) Lenke til kommentar
Chivas610 Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 Tenkte nå mer på om det var mulig å se noe og at karetene var bra nok. Kan jo "stille inn" alt mulig rart før man kjører da..hehe..hvis det funker som det skal selvsagt.. Noen som vet prisen enda forresten? 7908418[/snapback] På min N80 ser jeg alt jeg trenger å se, og den har mindre skjerm enn N95. Selvfølgelig, alt er relativt, og er man svaksynt vil man sikkert ha problemer med å se "alt". Nå vet jeg ikke hvorfor man må ha det så utrolig detaljert, siden man skulle tro veien man kjørte på, var detaljer nok Men, jeg ser ingen forskjell på min N80, og min PDA når det gjelder detaljer...størrelsen er eneste forskjellen. Lenke til kommentar
groov Skrevet 10. februar 2007 Del Skrevet 10. februar 2007 hehe...sikkert på at den bare var "buggy"? Snakker tross alt om nokia her da 7908391[/snapback] Tja, ikke godt å si, har selv gjennomlevd et 6280 mareritt så jeg vet godt hva du prater om... Softwaren på N95en jeg testet var datert 10-12-2006, om det betyr oktober eller desember vet jeg ikke men den var uansett ganske gammel. Lenke til kommentar
joackim Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Brukermanualen til N95 Lenke til kommentar
Chivas610 Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Brukermanualen til N95 7917436[/snapback] "GPS receiver The GPS receiver is located in the bottom of the device. When using the receiver, slide the numeric keypad open and hold the device upright in your hand at an angle of about 45 degrees, with a clear view of the sky. Establishing a GPS connection may take from a couple of seconds to several minutes. Establishing a GPS connection in the car may take longer." Er dette jeg har litt betenkeligheter med. Må man ha telefonen helt fremme ved ruta (i bil), så blir det jo et lite problem Vel, satse på at det ikke er så ille, og at de heller har "sikret" seg litt mot klager Lenke til kommentar
genser Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 N95 er laget for å brukes som GPS, både i bil og utenfor. Det er grunnen til skjermen på 2,6". Uten GPS hadde denne neppe hatt mer enn 2,4". Har selv slitt med dårlig mottakkerforhold på GPS før, men kan ikke tenke meg noe annet enn at Nokia har ordnet dette bra, ettersom GPS er det som er mest unik med N95. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Har en Acer PDA + Bluetooth GPS, og må være fremme i ruta for å få signal, men da er det jo bare å legge Bluetooth-dingsen frem i vinduet. Verre om det er det samme med N95, for det kan bli litt mer problematisk, ja. Håper virkelig Nokia har klart det med signalet bra Lenke til kommentar
Chivas610 Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Gjør det samme med min N80. Må legge gps-mottakeren helt fremme ved ruta. Nå skal det ha kommet mottakere som skryter av at de kan ligge i hanskerommet, og få kontakt. Så da er det å håpe at N95 bruker noe ala det Lenke til kommentar
Sterkola Skrevet 11. februar 2007 Del Skrevet 11. februar 2007 Jeg bruker Nokias egen bluetooth GPS mottaker og TOMTOM på N70, funker som smør, kan la mottakeren ligge i setet om jeg vil, så hvis N95 skulle være dårligere enn det har Nokia virkelig gjort fra seg på leggen. Lenke til kommentar
SkogensBaron Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Nokia N95 kommer til Norge i April.. Dette har jeg hørt fra flere i nokia.. Fikk også teste mobilen.. Den er konge.. Slide funksjonen er vesentlig bedre enn N80.. Noe jeg tidligere fryktet at den IKKE var.. Lenke til kommentar
Geircr Skrevet 13. februar 2007 Del Skrevet 13. februar 2007 Nokia N95 kommer til Norge i April.. Dette har jeg hørt fra flere i nokia.. Fikk også teste mobilen.. Den er konge.. Slide funksjonen er vesentlig bedre enn N80.. Noe jeg tidligere fryktet at den IKKE var.. 7926743[/snapback] Ikke før april... Trodde den ihvertfall kom i mars.. Håper den kommer før. Det burde vel komme en ca dato snart? Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 (endret) Noen amerikanske webshoper har den like rundt hjørnet Prisen er ca 800 USD F.eks Mobilebee.com sier at de har har den innen 10 dager Endret 14. februar 2007 av tintin77 Lenke til kommentar
joackim Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Ikke før april... Trodde den ihvertfall kom i mars.. Håper den kommer før. Det burde vel komme en ca dato snart? 7932484[/snapback] Var det ikke sånn at det kom et mindre volum i mars og større volum i april? Synes Nokia bruker veldig lang tid på å gi ut telefoner. Husker da N80 kom, så var jo det en helt ny versjon av symbian og S60, men med N95 så er det bare små forbedringer, men allikevel tar dette lengre tid enn da N80 ble lansert. Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Noen amerikanske webshoper har fått den allerede.. Prisen er ca 800 USD F.eks Mobilebee.com 7938582[/snapback] De har lagt den ut for forhåndsbestilling ja...de_har_den ikke... Lenke til kommentar
Geircr Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 http://www.littleindia.com/community/cdire...735-12-0-0.html Er dette helt å stole på...? Var vel kanskje for billig til å være sant.. + at det står at de har tlf inne, det er det vel ingen som har ennå.. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 http://www.littleindia.com/community/cdire...735-12-0-0.html Er dette helt å stole på...? Var vel kanskje for billig til å være sant.. + at det står at de har tlf inne, det er det vel ingen som har ennå.. 7941768[/snapback] Dette er svindel, ligg unna. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 men hvorfor skulle ikke denne telefonen være like trøbblette som de fleste andre av nokias telefoner?? Bra trolling, men desverre alt for billig til å sette noen varige men. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg