BlackH Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Hei, er det noen som vet hva forskjellen på "pure g only mode" og "g only mode"? Har begge valgene på trådløse aksesspunktet her, men vet ikke hva forskjellen er. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Jeg lurer på om det kan være bruk av MIMO på 'g only mode' som er forskjellen, men det er gjetning fra min side. MIMO = bruk av flere antenner & 'sendere' Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 Er på en HP Procurve 420.. tror ikke den har mimo. I manualen var ikke "pure g only mode" der... har nok kommet med ved senere firmware. Hm... Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Tror muligens det bare er en liten forskjell i skrivemåte. Oppnår vel bare å stenge ute alle med 802.11b ved å velge det der, og dermed altid ha 54Mb som kapasitet. (1B klient på et B/G nett gjør at nettet kjøres ned i 11Mb.) Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 Tror muligens det bare er en liten forskjell i skrivemåte. Oppnår vel bare å stenge ute alle med 802.11b ved å velge det der, og dermed altid ha 54Mb som kapasitet. (1B klient på et B/G nett gjør at nettet kjøres ned i 11Mb.) 7422374[/snapback] Hvis du leser hva jeg skriver, så har jeg både valget "g only mode" og "pure g only mode". Og så lurer jeg på hva forskjellen mellom dem er. Har mixed mode og b only mode også, men er ikke det jeg lurer på. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Uff, lit sløv rett etter jobb. begynner heldigvis å våkne lit nå. Leste lit mere rundt det hele, og tror jeg støtter la7dfa-com sin tanke. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Det er ikke mimo på den procurve saken Det finnes flere tilfeller hvor de skriver 'pure g' på nettet men forskjellige definisjoner... Vi er på vei inn i en tid med mange rare kvasistandarder. Spranget fra 11g til 11n har ikke vært enkelt! Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 Grunnen til at jeg oppdaget det her var at jeg har opplevd at et par trådløse pc'er overhodet ikke finner HP-punktene... mens de fint finner 3com boksene. Innstillingen stod på "pure g only mode", og skal når jeg får anledning skal jeg teste om de finner dem når de nå står på "g only mode". 3com boksene kjører også g only, så var ikke at nettverkskortene til de to ikke takla g-standarden. Hadde jeg kun hatt en av valgene, så ville jeg antatt at det bare var forskjellig skrivemåte... men når jeg både har valget med pure og uten på samme, så må det være ett eller annet. Har prøvd å google rundt, men finner ikke noe skikkelig info på det. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Jeg leste noe om pure g og større hastighet (50%) høyere enn med vanlig 11g... Men da må det nok være rett type utstyr i andre enden også. Lenke til kommentar
esse321 Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 fra release notes til software update for ap420 Pure 802.11g ModeSoftware release 2.1.2 supports a proprietary “pure 11g only” radio working mode for enhanced wireless performance. In this mode the access point only supports 802.11g clients at OFDM data rates without the use of the 802.11 “protection” mechanism that is employed when 802.11b devices are detected in the service area. Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Jeg hadde en del g-klienter som ikke fikk kobla seg til, og da jeg bytta fra pure g til bare g, så fikk de også tilkobling. Så det løste i det minste problemet mitt slik jeg hadde håpet på Edit: ..eller ikke Endret 9. desember 2006 av BlackH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå