Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

wifi: Hva er "pure g only mode"?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tror muligens det bare er en liten forskjell i skrivemåte. Oppnår vel bare å stenge ute alle med 802.11b ved å velge det der, og dermed altid ha 54Mb som kapasitet. (1B klient på et B/G nett gjør at nettet kjøres ned i 11Mb.)

7422374[/snapback]

Hvis du leser hva jeg skriver, så har jeg både valget "g only mode" og "pure g only mode". Og så lurer jeg på hva forskjellen mellom dem er. Har mixed mode og b only mode også, men er ikke det jeg lurer på.

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg oppdaget det her var at jeg har opplevd at et par trådløse pc'er overhodet ikke finner HP-punktene... mens de fint finner 3com boksene. Innstillingen stod på "pure g only mode", og skal når jeg får anledning skal jeg teste om de finner dem når de nå står på "g only mode".

3com boksene kjører også g only, så var ikke at nettverkskortene til de to ikke takla g-standarden.

Hadde jeg kun hatt en av valgene, så ville jeg antatt at det bare var forskjellig skrivemåte... men når jeg både har valget med pure og uten på samme, så må det være ett eller annet. Har prøvd å google rundt, men finner ikke noe skikkelig info på det.

Lenke til kommentar

fra release notes til software update for ap420

Pure 802.11g Mode

Software release 2.1.2 supports a proprietary “pure 11g only” radio working mode for enhanced wireless performance. In this mode the access point only supports 802.11g clients at OFDM data rates without the use of the 802.11 “protection” mechanism that is employed when 802.11b devices are detected in the service area. 

Lenke til kommentar

Jeg hadde en del g-klienter som ikke fikk kobla seg til, og da jeg bytta fra pure g til bare g, så fikk de også tilkobling. Så det løste i det minste problemet mitt slik jeg hadde håpet på :)

Edit: ..eller ikke

Endret av BlackH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...