etcreature Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Hei Finnes det noen AGP-kort av nyere dato (tilsvarende minimum Radeon 9700 eller bedre) som ikke trenger ekstern strøm? Har en par år gammel IBM Thinkcentre maskin som ikke har slik strømkontakt som jeg gjerne skulle satt opp med et kort i rangen mellom Radeon 9700 og X1600 eller tilsvarende NVidia kort. Lenke til kommentar
peiper Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Hei Finnes det noen AGP-kort av nyere dato (tilsvarende minimum Radeon 9700 eller bedre) som ikke trenger ekstern strøm? Har en par år gammel IBM Thinkcentre maskin som ikke har slik strømkontakt som jeg gjerne skulle satt opp med et kort i rangen mellom Radeon 9700 og X1600 eller tilsvarende NVidia kort. 7421637[/snapback] Kort i den ytelsesklassen har ekstern power. 9700 kortet hadde også det. Det du trenger er f.eks en SLIK eller en SLIK eller en SLIK. Alt etter hva slags strømkontakt det er på skjermkortet. Sjekk for all del om strømforsyningen på maskina er stor nok. Mange slike ferdigmaskiner har ekstremt dårlige strømforsyninger. Kjøper du nytt grafikkort, er det som regel med avgrener for strøm som passer. Dele strøm med DVD-spiller eller floppy stasjon f.eks. Lenke til kommentar
etcreature Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 Takk for svar, da får jeg prøve en slik adapter. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Husk at ofte har disse "standard"-PCene en strømforsyning som ikke yter noe særlig mer enn det maskinvaren den originalt ble levert med krever. Så om du setter inn et nyere AGP-kort kan det være at strømforsyninga ikke klarer å levere nok strøm. Sjekk derfor denne før du kjøper kort. Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Faktisk er det somregel nok margin til å drive et moderat skjermkort også.. om man ikke har stappet maskinen full av disker da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå