Datasmurf Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Hva slags trening kan en person med senebetennelse i begge føttene (området rundt anklene og oppover leggene) og med belastningsskader i korsryggen gjøre? Skulle likt og hatt noe å gjøre for å trene meg opp litt, men vet ikke helt hvordan dette utføres på rett måte utenfor mye slit og ubehag på korsryggen, anklene / leggene. -Sjur Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Sykling eller svømming? Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 Hører folk si det der. Jeg er hyperallergisk mot klor, og er ikke så evig gira på å oppholde meg i basseng i noe særlig lang tid. Ang. sykling har jeg fortsatt traumer etter at jeg skulle sykle hjem fra skolen og ned en bakke og fant ut at bremsene var kuttet og bussen kom uten at jeg kunne bremse. Da var det bare å slenge seg ned og få masse skrubbsår etc... Så nå får jeg lettere noia hver gang jeg setter meg på en sykkel. Det være vanlig sykkel eller ergometersykkel. Lenke til kommentar
Inc Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Hvis det er klor som er problemet, finnes det nok av vann uten klor å bade i. Jeg ville nesten sagt at "øvelser" i vann er den beste trimmen.. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 Men det er gjerne litt kaldt å stikke og bade i nærmeste elv / innsjø nå? Bading på vintern er greit det, så lenge det bare er en kjapp dukkert. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Svømme i badekaret? Nei, seriøst, vet ikke helt hva man kan gjøre når man har senebetennelse. Jeg ville ringt fastlegen og spurt hva han anbefaler. Hva med å gå turer da? Det må jo være mulig. En annen ting du kan gjøre er å bruke romaskiner. Elliptiske maskiner kan også brukes. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Hvordan har du klart å få senebetennelse i begge beina? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) Med senebetennelse i beina skal beina hvile, det er ingenting annet som hjelper. Når betennelsen er borte kan du begynne og tenke på trening av beina. Høres mest for meg ut som du blir nødt til å trene armene så lenge. Senebetennelse er egentlig ikke annet en resultatet av at muskelfestene til skjelettet er røsket delvis løs enkelt forklart. Gjør inni det så vondt om man ignorerer det. Endret 5. desember 2006 av perpyro Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 5. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2006 Uvant bevegelse? Overbelastning av beina ved å gå veldig mye på kort tid Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Uvant bevegelse? Overbelastning av beina ved å gå veldig mye på kort tid 7431552[/snapback] Da er det jo ganske selvforskyldt ... alt for lite bevegelse. Men å sykle på spinningsykkel burde ikke være noe problem, selv om du kanskje finner det litt traumatisk Må jo ofre litt ... Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Husk nå bare på at om du ikke gir føttene den hvilen de trenger så stopper det seg selv etterhvert, fordi betennelsen blir bare vondere og vondere om den ikke får gro i fred. Lenke til kommentar
hds Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Husk nå bare på at om du ikke gir føttene den hvilen de trenger så stopper det seg selv etterhvert, fordi betennelsen blir bare vondere og vondere om den ikke får gro i fred. 7431833[/snapback] Må ikke slutte å bruke føttene og sette selv i rullestol for at man skal bli bra. 2 måter å få trenet. 1. Minsk belastningen til du ikke kjenner noen smerte. 2. Finn øvelser hvor du ikke bruker de betennte senene. Har ingen fasit svar på øvelser du kan bruke, men kan være enkle tiltak. Hadde/har senebetenelse i underarmene. Det jeg gjorde/gjør var rett og rett bruke øvelser hvor jeg kan snu håndleddene 90 grader. Dette er ikke for å betvile, eller rakke ned på: Hvordan fikk du senebetennelse i første omgang(mer detaljert)? Skjønner ikke hvordan du har klart det siden det virker ut som om du ikka har drevet med tung fysisk aktivitet av de områdene du har smerter i. Har du oppsøkt lege, eller er det bare syptomer du har funnet på nettet som ligner det du har? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Det er forskjell på og hvile og å hvile. Jeg mente ikke at han skulle legge seg i stabilt sideleie til det gikk over men unngå trening, kun lett gåing uten og bære så mye tungt osv. De gangene jeg får senebetennelse i høyrearmen blir jeg venstrehendt for en periode, det bruker å hjelpe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå