Gå til innhold

Hvordan er det med jobber når det gjelder 3d?

WaterMarked

Anbefalte innlegg

Litt dårlig tittel.

Men det jeg lurer på er følgene. Har man noen fremmtid viss man lærer og mestre 3d?

Feks spilldesign, animasjon osv? Hvordan er det med jobber? Vanskelig eller lett å skaffe jobb? Er det noe å satse på viss man legger sjela i det?

Såg litt på denne siden tidligere; http://www.noroff.no/artikler/3d/3d-studio-max.asp

Noen som har efaring med de?

Endret av The_Free_Man
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er veldig lett og masse jobber å få, problemet er at det vil vel bli litt vanskelig å få jobb i akkurat Norge. Jobbmarkedet ligger stort sett i utlandet når det kommer til spillutvikling og 3D.

Når jeg mener lett så mener jeg hvis du er god :) Er vel stort sett Maya som dominerer markedet.

Endret av Avean
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

3D spenner over mange store områder, hver med forskjellige jobbmuligheter. I tilfeldig rekkefølge:

Spillbransjen: beryktet for brutale overtidskjør, begynner du her vil dine venninner nok ha etternavn på JPEG... Det er flere selskaper i Norge, bl.a. Innerloop, Games, Funcom med mer. Disse har utlyst stillinger, men markedet svinger sterkt.

Visualisering i sanntid: bl.a. i CAD, design, arkitektur, visuelle effekter. Har sett lite stillinger utlyst her, siste jeg kan huske i Norge var for et bygg- eller annleggsfirma for å visualisere veiprosjekter. Olje/gass-bransjen bruker mye visualisering, men prohrammerer det ikke. Noe finnes innen medisinsk visualisering, bl.a. ultralydsbilder som levert av Vingmed. Også litt til sonar og radar, har sett litt fra ffi.no og Simrad, men ikke mye.

Visualisering (ikke sanntid): igjen design og arkitektur, men kan ikke huske å ha sett særlig mye her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...