Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Media hakker i avspilling


Anbefalte innlegg

Hallo. Jeg har plutselig fått problemet at alt media (film,musikk osv) hakker når jeg spiller det av. dette er veldig plagsomt, jeg har prøvd gjenopprette system, defragmentering virus scan, men ingen ting hjelper. Alt annet på pc'n fungerer knirkefritt.

 

Noen som vet hva problemet kan være ?

 

Jeg har prøvd utallige avspillere uten at det har vært til noe hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekket min WMP...

 

Jeg har en AMD 64 3200+, 1024Mb ram.

Når jeg kjører en vanlig avi fil bruker WMP mellom 35-50 % CPU.

 

Når jeg derimot kjører en x264 encoded fil så bruker den mellom 70-85 %.

 

Måtte skaffe meg en spesiellt optimalisert codec for å kunne vise x264 uten at det skulle hakke.

 

Har du nylig installert noen codec pakker ? Eller andre programmer for visning av video, evt nye drivere ?

 

Mvh,

Beej80

 

Mvh,

Beej80

Lenke til kommentar

At WMP bruker 95% cpu høres jo noe drastisk ut for meg, uten at jeg kan gi det noe nærmere svar på hvorfor den gjør det...(min wmp 10 bruker mellom 10 og 20 % cpu ved avspilling)

 

Jeg hadde lydproblemer med wmp11 selv, akkurat som om lyden "skippet", som på de gamle discman'ene uten ESP osv. Dette skjedde et par ganger i hver sang som regel. Etter at jeg byttet tilbake til wmp10, har jeg aldri hørt denne lyden igjen.

Lenke til kommentar

Det virker ivertfall som det er noe som ikke helt henger med... Er ikke vanlig å bruke så mye cpu kraft for å spille av en "vanlig" film, så fremst man ikke har en veldig svak pc eller feil med drivere..

 

Om det er en centrino laptop eller noe slikt med selvstyrende cpukraft så kansje det er noe der, eller at det er skjedd noe i bios med fsb eller multiplier(fsb*multiplier=mhz)..

Endret av el`satanical
Lenke til kommentar

Er nokså sikker på feilen jeg hadde skyltes driver eller en dll fil fra nvidia.som jeg fikk melding om.. det hjalp ikke å installere drivere på nytt heller.

vlc bruker ikke eksterne codeker som jeg forstod. så problemet ligger ikke der..

kan det være noen filer directx bruker kansje .? :hmm:

Lenke til kommentar

Hm. tviler på at det har noe med cpu pg gjøre, har amd athlon, og satt sammen pc'n selv (ikke bærbar) og alle nye spill fungerer på optimal grafikk.

 

Har prøvd og instalere nye drivere på lyd og grafikk kort uten noe hjelp.

 

Har mane codecer pga moviemaking i cs, som xvid osv...

 

FInner ikke ut hva feilen kan være :S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...