the_totning Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Hallo. Jeg har plutselig fått problemet at alt media (film,musikk osv) hakker når jeg spiller det av. dette er veldig plagsomt, jeg har prøvd gjenopprette system, defragmentering virus scan, men ingen ting hjelper. Alt annet på pc'n fungerer knirkefritt. Noen som vet hva problemet kan være ? Jeg har prøvd utallige avspillere uten at det har vært til noe hjelp. Lenke til kommentar
Honey Badger Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Manglende drivere kanskje? Vær sikker på at du har nyeste skjerm- og lyddrivere samt DivX, og nyeste spilleroppgraderingene Lenke til kommentar
the_totning Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Det funka ikke :S Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Fyr opp task-manager(oppgavebehandlig) mens du spiller av, for å se om det skjer noe rart der... Lenke til kommentar
the_totning Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Hm... ser ijkek noe veldig rart.. Her er et screenshot. Plz si fra vis noen andre vet det. dette plager meg veldig! Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Min WMP bruker mellom 0% og 50% uten at jeg engang hører på musikk. Winamp derimot bruker 0-5% og avogtil hele 10%!! Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Slet med det problemet jeg også. men bare i film. installerte codex pakker til ingen nytte. installerte også vlcplayer. Endte opp med reinstall av os. Ikke dumt å gjøre det en sjelden gang i blandt.. Lenke til kommentar
the_totning Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) Er ikke så veldig fan av formatere nå, pc'n fungerer helt fint ellers? Dette skjer både i vlc og windows media player 11 Endret 9. desember 2006 av the_totning Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Sjekket min WMP... Jeg har en AMD 64 3200+, 1024Mb ram. Når jeg kjører en vanlig avi fil bruker WMP mellom 35-50 % CPU. Når jeg derimot kjører en x264 encoded fil så bruker den mellom 70-85 %. Måtte skaffe meg en spesiellt optimalisert codec for å kunne vise x264 uten at det skulle hakke. Har du nylig installert noen codec pakker ? Eller andre programmer for visning av video, evt nye drivere ? Mvh, Beej80 Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
nesheim Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 At WMP bruker 95% cpu høres jo noe drastisk ut for meg, uten at jeg kan gi det noe nærmere svar på hvorfor den gjør det...(min wmp 10 bruker mellom 10 og 20 % cpu ved avspilling) Jeg hadde lydproblemer med wmp11 selv, akkurat som om lyden "skippet", som på de gamle discman'ene uten ESP osv. Dette skjedde et par ganger i hver sang som regel. Etter at jeg byttet tilbake til wmp10, har jeg aldri hørt denne lyden igjen. Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Jeg ville forsøkt å avinstallert lyd/video drivere.. Legg inn nye drivere for skjermkort og lydkort, avinstallere alt av mediaavspillere for så å legge inn vlc på nytt... Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 har du resatt biosen på en eller annen måte kan det hende cpu'n din kjører på meget lav hastighet! ossen system har du? Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) Det virker ivertfall som det er noe som ikke helt henger med... Er ikke vanlig å bruke så mye cpu kraft for å spille av en "vanlig" film, så fremst man ikke har en veldig svak pc eller feil med drivere.. Om det er en centrino laptop eller noe slikt med selvstyrende cpukraft så kansje det er noe der, eller at det er skjedd noe i bios med fsb eller multiplier(fsb*multiplier=mhz).. Endret 9. desember 2006 av el`satanical Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Er nokså sikker på feilen jeg hadde skyltes driver eller en dll fil fra nvidia.som jeg fikk melding om.. det hjalp ikke å installere drivere på nytt heller. vlc bruker ikke eksterne codeker som jeg forstod. så problemet ligger ikke der.. kan det være noen filer directx bruker kansje .? Lenke til kommentar
khaakon Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) Hvis jeg så riktig på screenshotet du posta, så ser det ut som om du har ganske mange prosesser på gang, kanskje det ville hjulpet å rydde opp litt i det. Prøv http://www.processlibrary.com/ Endret 11. desember 2006 av khaakon Lenke til kommentar
MosRew Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Å kjøre 45-50 prosesser er normalt. Lenke til kommentar
the_totning Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 Hm. tviler på at det har noe med cpu pg gjøre, har amd athlon, og satt sammen pc'n selv (ikke bærbar) og alle nye spill fungerer på optimal grafikk. Har prøvd og instalere nye drivere på lyd og grafikk kort uten noe hjelp. Har mane codecer pga moviemaking i cs, som xvid osv... FInner ikke ut hva feilen kan være :S Lenke til kommentar
the_totning Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) Ok nytt info: VIs jeg spiller av en vanelig film, Her scary movie 4, brukte wmp 14-30 % av cpu. (hakker ikke) Men vis jeg spiller av en cs (Counter Strike 1.6) film, så går den opp i 60-100 :S Noen som har noen tips ? Endret 11. desember 2006 av the_totning Lenke til kommentar
seatalf Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Har du nero innstalert?? i så fall prøv å avinstaler dette. lyddriverene i nero skapter problemer tilsvarene dine. Lenke til kommentar
the_totning Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 det fungerte heller ikke :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå