m0g1e Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 (endret) Heisann. Sitter nå på skolen med et hardware prosjekt hvor jeg og en kompis skal ta for oss alt som har med fremtidsrettet teknologi og gjøre. Vi har egentlig en mengde temaer vi kan gå inn på, men vi er i hovedsak interessert i de tingene som er mest aktuelle når det gjelder store teknologiske gjennombrudd. Gjerne relatert til kategoriene: - CPU - Skjermkort - Monitormedier - Hovedkort - Minne og lagringsmedier - Input/Output muligheter Vi tipper det er CPU og skjermkort som vil utvikle seg mest i nærsmeste årene, kan dette stemme? Vi vil ta for oss den mer radikal utviklinger enn den gradvis utviklingen i teknologien til enheter. Vi har allerede satt opp en disposisjon for hva vi kan tenke oss og ta med av ting vi har kjennskap til kunnskap om. Likevel er dette ganske løst skrevet. Håper på masse forslag om hva som er nytt på de forskjellige frontene og hva som er i utvikling - kanskje 1-6 år fram i tid. mvh Magnus & Vegard Endret 8. desember 2006 av nollie Lenke til kommentar
Dimanche Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 Kanskje alle eier en slik en om et par år? Mac Pro 16gb ram, 2tb lagringsplass. Rimelig heftig(e) prosessor(er) og. Lenke til kommentar
m0g1e Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Vet det er noen dårlig spesifiserte kategorier som er satt opp, men det får nesten lærern min ta skylda for syns jeg... Noen som ved noe mer om hvilke funksjoner CPUene vil ha i fremtiden? Er det noen annen løsning utenom fjerkjerne CPUer? Hvilke nye grensesnitt vil komme på f.eks. hovedkort i I/O? Vil SATA bli skiftet ut på drives etter hvert? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå