Gå til innhold

Stasjonær PC, best pris/ytelse, budsjett ubegr.


Anbefalte innlegg

Har ikke fulgt med i PC-markedet på lenge og trenger litt hjelp til å finne frem i PC-jungelen.

 

Liker å kjøpe de produktene som har best pris/ytelsesforhold.

 

 

Maskinen skal brukes til:

Vise HD-innhold (først og fremst 720p og 1080i), musikkstasjon, Battlefield 2142, DoD Source, andre krevende 3D-spill, surfing og msn.

 

Den skal ikke overklokkes da stillegående og støydemping er helt essensielt.

 

Den skal stå i stua ved siden av en 40"LCD, og jeg ser for meg et Lian-Li miditower med 120mm vifter på rundt 12dB.

 

Trenger ikke: Skjerm, tastatur, mus.

 

AMD eller Intel? Har som sagt ikke fulgt med på lenge og trenger pros & cons for begge.

 

Har lyst på optisk utgang på lydkortet, da den skal kjøres rett inn i en forsterker.

 

Et annet spm er om jeg skal kjøre SLI eller crossfire eller vil det medføre at det trenger mer kjøling og effekt, som igjen gir støy?

 

Setter pris på råd og innspill om hvilke komponenter jeg bør velge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør hverken kjøre SLI eller Crossfire da ytelsen vil bli minimalt bedre i forhold til et kort, altså best ytelse for pengene ved et skjermkort ;)

 

Jeg vil påstå 8800GTS skjermkortet gir mest for pengene men kan jo være aktuelt med 8800 GTX som yter litt bedre da du spiller endel krevende spill ;)

 

Prosessoren som gjelder for tiden er Intel Core 2 Duo, og viss du skal mest ytelse for pengene her ville jeg gått for en Intel Core 2 Duo E6600.

Pro's: yter bedre per GHz, best ytelse per pris

Con's: litt dyrere per GHz

 

Når de gjelder de andre tingene har jeg lite peiling ;)

Lenke til kommentar

Status Quo:

 

CPU Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/vifte 2850

HK Asus P5W DH Deluxe,I975X,Socket-775,ATX, SATAIIx7, Dual-GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16 1995

RAM Kingston DDR2 HyperX PC6400 2048MB CL4, Kit w/two matched HyperX 1024MB LL 2549

GPU XFX GeForce 7950GT 570M 512MB GDDR3, eXtreme, PCI-Express,HDCP,2xDVI,Heatpipe 2995

HDD Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM 1495

DVD NEC DVD-brenner AD-7173 IDE Black OEM Duallayer,LabelFlash,Multirecorder(Ram) 399

Kabinett Lian Li PC7BSCANDV2 Miditower, Aluminium, USB, Sort (Ver.2) 895

PSU MIST, 500W, ATX 2.2, avtagbare kabler 1095

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...