Gå til innhold

Priser på elkjøp/lefdal: butikk vs nett?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lefdal og Elkjøp har gode tilbud, men til tider er det helt vanvittige priser de har, feks en 37" lcd som koster i en annen butikk 13000,- tar lefdal 16000,- for. Selfølgelig har man "finnerlønnen" men ikke alle som benytter seg av den.

Samt servicenivået kan variere, da ikke alle ansatte hos kjedene er så erfarne.

Lenke til kommentar
Prisgarantien har de ikke, mener jeg så en "finnerlønn" som de kaller det nå hos Lefdal.

7421605[/snapback]

Oi, beklager her har jeg forklart meg veldig dårlig :blush:

Det jeg mente var hvordan er den generelle forskjellen på priser i lefdals nettbutikk og lefdals vanlige butikker (og det samme for elkjøp)?

Lenke til kommentar

Hmmm... Grunnen til at det er billigere via nettbutikk er jo at de slipper leie av lokale (utenomlageret, som jo gjelder for butikkene også), de trenger ikke samme mengde betjening. Minde utgifter til vedlikehold etc.

Dette er jo utgifter som gjelder like mye for den ene varen som for den andre. MEN setter man opp en TV til 40 000 med 100,- utgjør ikke det noen forskjell. Mange ville foretrekke å betale disse pengene, ettersom man gjerne får bedre service i butikken (i alle fall hvis man sier at man har tenkt seg en kembo TV :p). Derimot hvis man setter opp en pakke batterier med 100,- blir det ikke solgt noe av i butikken.

Prisforskjellen vil nok variere mer desto høyere opp i pris man kommer. Dette er jo fordi Lefdal og Elkjøp vet at butikker selger samme hvor billig nettbutikkene er. Men samtidig vil de tilby nettubikkløsninger, for å kunne konkurrere med andre nettbutikker må de da sette prisene ned litt.

Dette er ingenting jeg vet sikkert, bare meg som bruker min logiske sans ;) Så ikke skyt meg dersom jeg er helt på jordet :p

Lenke til kommentar

Elkjøp.no har sin egen pris - prisen kan være noe fullstendig annet i butikken, noen varer har lik pris - andre kan variere med tusen kroner (da det er stort sett svært ulike konkurranseområder når man snakker om netthandel og butikkhandel).

Lefdal sine priser og evt forskjeller kjenner jeg ikke til.

Ps. Jobber i elkjøp, om noen lurte.

Lenke til kommentar

Min erfaring her var at de prisene jeg fant på nettbutikken til elkjøp fant jeg igjen i butikken, mens lefdal hadde lavere priser i nettbutikken enn i butikken.

Dette var bare for tre varer av typen småelektrisk, men alle tre var billigere i elkjøps butikk enn noen av prisene til lefdal.

Endret av jonarvid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...