Selvin Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) Men få høre hva du synes om D&D Online da Northern?? EDIT: Eller noen andre.... Endret 15. desember 2006 av Selvin Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Hei, jeg heter Edmund og jeg er en WoW-koholic. Jeg har nå vært uten WoW i to måneder, og er på steg tre av avvenningen. For å være litt seriøs. Jeg har i likhet med andre her spilt siden release, og gav meg i september i år. Da hadde jeg akkumulert noe i overkant av 200 _dager_ i /played over ni level 60 karakterer og masse alts.. 200 dager folkens! Altså, godt over ett halvt år tilbragt LOGGET inn i spillet! Og det er sykt. Det er mange ikke-wowere som har en mening her, og det synes jeg er bra. For det er mye lettere for dem å se hvor helt for jævlig dumme noen av oss faktisk er når det kommer til spillet. Jeg var en hardcore gamer. Vi raidet opptil seks dager i uken, og dette pågikk da fra 18:30 til 24:00. Det blir noen dager i uken. Jeg vet at det er mange av dere som har takket nei til å gå ut med venner, pga ett raid. Eller at dere har løyet og sagt at dere er syke. Eller at dere har skulket jobb eller skole for å få litt mer spilletid. Er det slik det skal være? Jeg mente jeg hadde kontroll, helt til jeg fant ut hvor mye tid jeg faktisk hadde brukt. Da innså jeg at spillet eide meg rett og slett. Jeg holdt på å miste venner fordi jeg aldri ble med på noe, og det var vel også endel av "oppvekkelses" prosessen. Og jeg har beklaget meg ovenfor dem. Personlig mener jeg at ett spill som dette ikke er noe for folk som vil være "best". Rett og slett fordi det tar uhorvelige mengder tid for å være best. Men krevet spillet skills? Nei. Det gjør ikke det. WoW er ett enkelt spill for allmennheten, og det er på den måten de har vokst til 7.5 millioner spillere. I det siste har jeg fulgt litt med på andre jeg kjenner som spiller, og jeg ser at de igrunnen er som meg bare i litt moderate mengder. Men det å kontrollere seg er ikke lett. "Vil bare", "skal bare" er tanker jeg ofte har tenkt mens jeg spilte. Synes jeg at alle burde slutte å spille? Nei, jeg gjør ikke det. Det er ett greit spill. Men pass dere for det. Kanskje ikke for selve spillet, men for den "sosiale" biten av det. For det er den som gjør deg avhengig. "Vennene" dine i lauget som du spiller med, som du dreper nye bosser med og som hjelper hverandre frem mot enda flere lilla piksler. Flere vil nok aldri oppleve de problemene jeg fikk, men jeg vet at det er uhyre mange som faktisk sliter med akkurat det samme. Og det er skremmende. Så skal du begynne, moderer deg! Da går det bra, men med engang du merker at spillet begynner å ta overhånd...kutt ut! Bare mine to cents. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Jeg blir litt flau når jeg leser anbefalingene om å ikke spille Wow pga avhengighet. Det er FULLSTENDIG opp til hver og enkelt person om hvor mye en vil spille spillet og hvor hardcore man skal være. Jeg spilte Wow i et år, med et halvårs pause. Jeg hadde aldri noen problemer med å slutte å spille. Jeg likte spillet pga stemningen i spillet og community. Det er opp til DEG om en vil prøve å joine en hardcore guild eller en såkalt "kompis-guild". Om en vil gå etter de beste og mest skjeldne våpnene, er det opp til deg. Om en vil logge på, ha det litt morro, og logge av uten abstinenser etter en times tid, så er det fullt mulig. Wow krever mye tid, men bare om en skal gå etter å være blandt de beste. Det er forståelig, siden alle vil gjerne være best, men det smarteste er vel bare å innse at karakteren din kommer til å forbli ubetydelig i det store Warcraft universet. Om en har så dårlig viljekraft at man blir avhengig av World of Warcraft, så er det bare å slette karakterene, avinstalere å gå cold turkey. Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Synes ikke ditt synspunkt rettferdiggjør at du skal føle deg flau over andre. Du sier at nesten alle som har svart med å fraråde WoW i dette innlegget er svake personer som ikke kan kontrollere seg selv og som trenger hjelp. Dette synes jeg er helt feil. Jeg har vel aldri vært avhengig av noe og alltid klart å moderere meg selv, men så kom WoW. At vi forteller om hva vi har opplevd og ser at dette var galt i ettertid er vel ikke galt? Når han spør om han skal eller ikke skal kjøpe spillet ville kanskje mange begynne å synse seg til øst og vest, men i stedet har tråden fått mange seriøst innlegg der flere personer forklarer hvordan de opplevde WoW, så kan trådstarter gjøre opp sin egen mening om han/hun skal eller ikke skal kjøpe spillet. Gode svar med andre ord. Lenke til kommentar
rolax Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 (endret) Bare fordi du, Armageddon, ikke ble avhengig betyr ikke det at ingen andre blir det. Og avhengighet er ikke noe man ser komme. Jeg blir flau av folk som ikke forstår slike ting.. Endret 15. desember 2006 av geiremann Lenke til kommentar
Prey Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Bare fordi du, Armageddon, ikke ble avhengig betyr ikke det at ingen andre blir det. Og avhengighet er ikke noe man ser komme. Jeg blir flau av folk som ikke forstår slike ting.. 7508121[/snapback] Og bare fordi omtrent 60% av alle som spiller WoW er avhengige betyr ikke det at alle blir det. Du bør kjøpe WoW ja. Det er underholdende og tar aldri slutt. Hvilket betyr at underholdningen aldri tar slutt heller Over til det med avhengighet. Det trenger du ikke være redd for. Mange slutter å spille fordi de har blitt avhengige, men du har jo PvP (player versus player). Det nye PvP systemet gjør at du kan få tak i bra gear uten nødvendigvis å spille PvP 24/7 slik det gamle systemet gjorde. Og det gearet du kan få i PvP-spilling er minst like bra som det du får av raids. Kanskje ikke Naxx...er ikke sikker. Men uansett. Hvis du starter å spille så er det bare å lvle characteren til 60, finne en raid guild, og hvis den guilden begynner å bli litt vel seriøs slik at du MÅ være med på alle raids og de raider omtrent 6 dager i uka bør du slutte og enten finne en ny guild eller gå over til PvP. Du trenger ikke nødvendigvis å slutte å spille Dette ble kanskje litt vel innviklet for en nybegynner men det funker. Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 OT: Blir så lei. Visste dere at 87% av all statistikk blir funnet opp på stedet? Lenke til kommentar
rolax Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Bare fordi du, Armageddon, ikke ble avhengig betyr ikke det at ingen andre blir det. Og avhengighet er ikke noe man ser komme. Jeg blir flau av folk som ikke forstår slike ting.. 7508121[/snapback] Og bare fordi omtrent 60% av alle som spiller WoW er avhengige betyr ikke det at alle blir det. 7508345[/snapback] ..... Selvfølgelig gjør det ikke det....? Lenke til kommentar
Amored Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 KJØP STAR WARS GALAXIES! Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Snip 7428096[/snapback] Er du en klone av meg eller noe sånt? Lenke til kommentar
mESA Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Klarer ikke bli avhengig av WoW. Har testet litt her og litt der men ingenting biter på. Er ikke noe erfaren spiller da, men jeg kan sette meg ned å spille i 2-3timer og gå utav når som helst. For meg er ikke spillet så viktig. Så om man blir avhengig eller ikke er joo opp til hver enkelt spiller. Men ambefaler ikke WoW, syntes det er overvurdert. Men det er min mening. Lenke til kommentar
Wickedlike Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Hmm, jeg har spilt wow i 2 år nå, og jeg sier bare FOR ALL DEL IKKE KJØP WoW =P Kan hende det er bare jeg som ikke kan begrense meg men det er jaggu ikke lett og dra seg unna, kjøp heller Age og Conan når det kommer ! Lenke til kommentar
Gummun Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Tror dere AoC blir one anderledes da? Altså mhp at man ikke blir like hekta på det? Jeg tror at hvis man blir avhengig av wow kan man også bli det av andre mmorpgs. Har ingen tro på at AoC blir mindre avhengighetsdannende enn WoW... Jeg prøver å være bevisst på hvor mye jeg spiller. Jeg ofrer ikke skole kjæreste kveldsjobb eller venner... Det jeg ofrer er søvn.. man gjør alt man skal også litt wow.. man lover seg selv og logge klokke 24 men så blir klokka fort 03 likevel.. Enig i det som er sagt tidligere i tråden om PvP.. Det nye systemet legger mindre press på spilleren og det er litt lettere å få tak i mount/ epics.. Men det som er rart er jo at hele drivkraften i spillet er å bli bedre og bedre og bedre.. selvom man VET at man bare vil bli ENDA bedre så snart man når målet, og at innsatsen vår aldri vil gi noen endelig tilfredstillelse.. Føler av og til jeg lurer meg selv å spille, og kan bare ikke skjønne hvorfor jeg likevel digger det.. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Om du har lett for å bli oppslukt i et spill og skal spille det ut, er et MMO ikke å anbefale. Derimot om du klarer å sette grenser så er ikke WoW noe problem. Har spillet Runescape før, så Guildwars og nå WoW. Har had spillet på maskinen i snart 1 månde og er bare lvl 11 Tauren Warrior. WoW er et bra spill, ikke konge slik som mange har gitt utrykk for at det er, men brukbart og godt gjennomført. Jeg kan anbefale det til deg. Det kan bli en vond vane om du ikke setter grenser, men det tror jeg ikke du blir å ha noen problemer med Lenke til kommentar
Wickedlike Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 WoW er et bra spill, ikke konge slik som mange har gitt utrykk for at det er, men brukbart og godt gjennomført. Dette sier man før man blir lvl 60 og begyner med end game, da må man være på hvert raid for å få dkp, gar man ikke dkp har man ikke sjans til å få bra utstyr. =) Det er når man begyner å samle utstyr at man blir skikkelig avhengi, ikke når man levler Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 Må trekke frem det gode ved PvP her da. Jeg fikk meg (heldigvis?) aldri noen kjempe god PvE guild. Jeg spilte WoW bare for å PvPe. Jeg var en prektig mage, så PvPingen var til tider meget tilfredstillende og utfordrende. Jeg spilte ikke bare for å spille, som så mange gjør. Jeg spilte WoW mage PvP i stedet for å spille CS. Som mage er det mange likheter mellom CS og WoW, som reaksjonsevne og situasjonsanalysering. Det som drev meg så gal var at min realm var stappfull av AQ/Naxx dekkede folk mens jeg holdt meg i mitt blått utstyr. Dette førte til at det ble lite tilbakemeldinger på whiningen min på forumet (mage er (over?)balansert hvis vi snakker samme utstyr), og denne (ikke)servicen gjorde sitt. Phew, masse (paranteser) her! Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Å bli avhengig av dette spillet blir å gjøre en vane av det. Stå opp, sjekke auksjon, spise, spille til middag og raide til 4 om morgenen. Selv klarer jeg som regel ikke å sitte mer en en time eller to ved dataskjermen, som knaskje var grunnen til at jeg ikke ble "avhengig". Samtidig så viste jeg at det var en haug med hardcore spillere der ute som ikke hadde mye annet en WoW, og jeg ble fort klar over at jeg ikke ville bli slik. Men når man har gjort WoW til en vane, så er det en dårlig vane. Å bli avhengig av WoW er ikke grunn nok til å dra på rehab for å si det sånn. Om man merker at man sliter, slett karakterene og avslutt kontoen. Det er ikke kokain det er snakk om her. Jeg syns ikke en haug med advarsler skal hindre en gamer ifra å prøve WoW. Det er det beste mmorpg der ute, og kan være en stor opplevelse. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Om man merker at man sliter, slett karakterene og avslutt kontoen. Det er ikke kokain det er snakk om her. En avhengighet er en avhengighet, selv om inntaket er forskjellig er effekten den samme i toppen, der det betyr noe. Det blir en tvangsnevrose, noe du føler du "trenger" for å komme gjennom dagen, en evig sult som bare kan temmes av å utføre nettopp den tingen. Som f.eks folk som vasker hendene hele tiden, de føler at de er skitten konstant, de må vaske hendene for å holde seg ren. Du kan ikke si "kast såpa, skruv av hovedkrana og stopp med det, det er jo ikke kokain" for det er nok ikke slik det funker. Face it, WoW er nok som kokain, alkohol og nikotin. Det er vanedannende om du er rette sorten. Enkelte kan ta seg noen sup røyk, drikke som F noen dager og bruke kokain littegran, finne ut at nok er nok og slutte med en gang. Andre havner på livets skyggeside, en strak vei til helvette, uten sidestykke. Slik er det og med WoW, noen kan stoppe med en gang, andre kan det ikke. Dessverre er dette blitt et problem som er feilvinklet i media, som fremstiller spillet som antikrist til tider, noe som er synd og feil. Og egentlig, de unge opp til 18 legger jeg ingen skyld på, for hadde foreldrene satt mer grenser istede for å bruke spill som barnevakt, hadde saken vært noe annet. Det er de over 18 som er det egentlige problemet som vi bør sette litt fokus på. Noen trenger hjelp, slik er det bare. Lenke til kommentar
Armageddon Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Narkotika, nikotin, koffein og sukker har jo kjemiske virkninger på kroppen. Det vil si at man blir kjemist avhengig av det. Tvangsnevroser vet jeg ikke hva skyldes, men avhengighet av et spill kan ikke sammenlignes med noen av de.. Skulle tro at det å være avhengig av WoW ville være det samme som å være på heroinkjøret. Har ikke vært det selv, men tror ikke det har så mange likheter.. Men er enig i det siste du skriver der. Foreldre burde sette seg litt mer inn i hva barna spiller, og utnytte den parental control funksjonen. Lenke til kommentar
rolax Skrevet 18. desember 2006 Del Skrevet 18. desember 2006 Hørt om at folk kan bli avhengig av gambling? Aldri sett de lappene på spillemaskinene i butikken? Det er en grunn til at du må være 18 for å spille. Man er ikke nødvendigvis avhengig av et stoff. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå