Gå til innhold

Skal, skal ikke.. Kjøpe WOW?

Anbefalte innlegg

hvis du har en vane til å bli avhengig så ikke kjøp det, jeg har faktisk mista venner til wow, de hakke hatt tid til noen ting etter de begynte med wow :o Jeg turte aldri..

7423273[/snapback]

Har ikke noen tradisjon eller vane, tvert i mot. Jeg klarer ikke og spille et spill mere en 50 timer kanskje, da har jeg gått lei...

Men angående WOW så tror jeg ikke det kommer til og skje der. Vis det er så masse og gjøre der og de legger til nye ting hele tiden, så tror jeg nok avhengigheten kan komme krypende... :ermm:

Endret av Selvin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedargumentet mot å kjøpe WoW er nok det avhengighetsspørsmålet. Dette spørs nok også litt på hvordan du spiller spillet. Når jeg spiller WoW så prøver jeg å rollespille en god del for å ha det moro, også tar jeg det med ro når jeg spiller. Altså, jeg spiller ikke bare for å få en drøss med høylevel characters, jeg spiller for å ha det gøy. Føler at jeg klarer å holde meg unna den avhengighetsgropa på den måten hvert fall. Hadde det verre med Diablo 2 jeg... herreguuud så avhengig jeg var. Og bare fordi jeg MÅTTE få høyere level og bedre utstyr hele tiden. Hold deg unna den der- "herreguud bare 20000xp igjen til ny level", eller "bare fem levler igjen til jeg er lvl 40, jeg MÅ bare spille litt til" -mentaliteten.

Lenke til kommentar

Vil du miste vennene dine, slutte på skolen, tilbringe 95% av livet ditt på rommet ditt, et rykte om at du spiller 24/7 og total-endre spisevanene dine, så er det vel å anbefale.

Sånn har jeg oppfattet hva som skjer med folk som begynner med dette. Har flere venner som spiller hele tiden x] Har såvidt prøvd det selv, og jeg synes ikke noe om det. Så min anbefaling er; Nei - Ha et liv i steden :)

(ikke meningen å krenke wowgamers, men har sett hvordan det har gått i mange tilfeller - selvsagt trenger ikke dette å skje med deg :) )

Lenke til kommentar

Vil du miste vennene dine, slutte på skolen, tilbringe 95% av livet ditt på rommet ditt, et rykte om at du spiller 24/7 og total-endre spisevanene dine, så er det vel å anbefale.

Å nå ble jeg neste litt redd.... :ermm:

Vis det virkelig kan skje så tror jeg at jeg skal revurdere WOW ja... :yes:

Lenke til kommentar

Får du bare med 10 dager når du går og kjøper WoW i butikken? Er jo 30 med alle andre MMORPGer..

Spillet er designet for å hele tiden kreve høyere level, bedre utstyr, og mer tid av spilleren. Har erfart med flere kamerater og to brødre at etterhvert er spillet mer 'arbeid' enn 'spill'. Og du vil kanskje si at dette ikke skjer med deg; du spiller jo ikke så mye til vanlig.

Det gjorde ikke de heller. Noen av dem hadde såvidt vært borti et pc-spill før.

Lenke til kommentar

Å nå ble jeg neste litt redd.... :ermm:

Vis det virkelig kan skje så tror jeg at jeg skal revurdere WOW ja... :yes:

7427581[/snapback]

Selv om en person er svak nokk til å dette ut på det der kjøret betyr ikke at du kommer til å gjøre det samme.

I disse dager får man kjøpt en 14dagers trial key med hele spillet på DVD til 20kr overalt.. Jeg har kjøpt en bare for å teste WoW og usikker på hva jeg skal syns sålangt.

Men 20kr er ikke mye å snakke om uansett :thumbup:

Lenke til kommentar

Dette avhengighetsspørsmålet tar litt av spør du meg.. Kjenner _mange_ som spiller WoW, men vil ikke kalle noen av de avhengige.. Vi spiller når vi ikke har annet å gjøre, eller bare for å ha det litt moro. Det er få som faktisk blir avhengige. Å si at man ikke bør kjøpe WoW fordi man kommer til å bli avhengig, blir som å si at du ikke må spille på spilleautomat av samme grunn. Noen blir det, de fleste klarer faktisk å styre seg. Har du et lite snev av selvkontroll er det ikke noe problem.

Jeg er forholdsvis fersk WoW'er selv, spilt i 3-4 mndr, og jeg kan trygt anbefale det! det er et veldig bra spill. Godt og enkelt gameplay, grafikken er mer enn god nok!

Prøv en 10 dagers! Her kan du faktisk laste den ned: http://teaser.wow-europe.com/

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Sånn har jeg oppfattet hva som skjer med folk som begynner med dette. Har flere venner som spiller hele tiden x] Har såvidt prøvd det selv, og jeg synes ikke noe om det.  Så min anbefaling er; Nei - Ha et liv i steden :)

(ikke meningen å krenke wowgamers, men har sett hvordan det har  gått i mange tilfeller - selvsagt trenger ikke dette å skje med deg :) )

7425218[/snapback]

Nå blir ikke jeg fornærmet av den grunn, men det er jo ganske sterke påstander du kommer med i starten der. Selvsagt er det folk som blir avhengige. Slik vil det alltid være. Men, de vennene dine som spiller hele tiden er av de få som faktisk spiller HELE tiden. Jeg sier få for det er VELDIG mange som spiller WoW (7,5millioner registrerte spillere) rundt om kring i verden og det avhengighetsspørsmålet og alt det negative rundt WoW er jo selvsagt det som kommer fortest fram i media...

Må uansett ikke la de negative eksemplene overskygge de positive eksemplene.

Alt jeg kan si til trådstarter er at; alt skal nytes med måte :)

Lenke til kommentar

Jada, selvfølgelig blir ikke alle sånn, det var ikke det jeg mente heller, men jeg bare ville si at det skjer oftere enn med andre spill, imo. Satte det litt på spissen, men som sagt; Flere av vennene mine har ødelagt skolegangen sin pga wow. "Lavere status i vennekretsen" har de også fått..

Men hvis du vet at du klarer å begrense spillingen, og at du ikke bruker hele fritiden din på spilling, så er det vel greit. Vet om flere som spiller litt nå og da også..

Men uansett, vær ops. Det finnes andre spill som sagt, som ikke er like avh.skapende:)

Lenke til kommentar
Ikke begynn med det.

Er så mange bra som kommer om ikke så veldig lenge!

Age of Conan, LOTR Online, Warhammer Online!

7427716[/snapback]

Det var det jeg og tenkte. At det og kjøpe WOW nå vil omtrent bare være bortkasta penger.... :hmm:

Personlig synes jeg Age Of COnan og LOTRO ser umåtelig spennende ut.... :)

Endret av Selvin
Lenke til kommentar

7425218[/snapback]

For pokker... har du noen sinne spilt et mmo?

hater sånne folk som har lest seg til ting (vg osv osv) så kommer de med sånne prippende svar som det der...

er ikke 10% en gang som blir som de der... alle tror du blir sikkelig feit og masse kviser å shit (sånn noalla som south park fremviser det)

Du kan enda spille aktivt wow å ha venner du kan være med,å er du en ordentlig gamer så har du mest sansynelig også venner som gamer ... med andre ord kansje til og med dem spiller wow allerede..

MMO`s generelt er et tids fordriv for folk som liker å spille spill på internett å treffe andre å spille med.... akkuratt som alle andre spill...

Lars, da kan du si det om alle spill også.. Folk som spilte CS og slutta skolen å satt inne å spilte hele dagen.. folk som spiller konsoll aktivt gjør det samme..

En annen ting... 95% av livet ditt... si du blir ja teoretisk 100år.. starter man da når man blir 5 år å slutter i senga på sykehuset?

*brb guys... think im having a heart attack.. if im not back in 10 min.. im prolly dead..*

til tråd starter, Er du en gamer så vet du hva du går til.. WoW er som alle andre spill, tidsfordriv... bare dette krever litt mer av hjernen din enn å spille spill som hvilken som helst fjortis kan spille *host* CS *host*...

Lær deg å sette av tid til venner , jobb/skole.. så går det bra uansett hvilket spill du spiller.. ikke hør på folka her som sier.. "du kommer til å bli feit å få masse kviser å sånn... sitte på rommet med ingen venner"

det er bare bullshit... Du får nye venner igjennom MMO.. du blir kjent med folk fra hele verden, engelsken din blir bedre.. men som sagt HUSK å begrens spillinga di å ikke la MMO være en unskyldning.. heng med venner også! å gjør lekser / gå på skole / jobb

er som å si : du må ikke finne på å bli en av de "kule" gutta for da ender det med at du flyr på byn å drikker opp alle penga dine... så har du 95% sjanse for at du begynner på stoff å dør tidlig pga overdose...

er helt teit å komme med no så usakelig

Endret av Darkey
Lenke til kommentar

Hei.

Er litt enig med forrige innlegg her..

Jeg har spilt wow i litt over ett år og har kun en lvl 60 hunter. Sjekka min /played og har spilt i gjennomsnitt 1 1/2 time hver dag, og er nå nesten helt epic, dvs har ganske bra utstyr. tiden er fordelt på at jeg feks spiller 4 timer i strekk to ganger i uka da dungeons og raids tar ganske lang tid.

En og en halv time hver dag er jo veldig mange timer om en legger sammen, men jeg ser dette som tid jeg velger å sitte foran datan isteden for å se på tv. Får altså ikke med meg prisonbreak, 24, sopranos og whatnot fordi jeg spiller wow istedet.

Jeg skriver hovedoppgave i ressursøkonomi, har kjæreste og kveldsjobb, og det tror jeg er ganske beskrivende for mange som spiller wow.. Det hender det er dager jeg tenker på spillet på skolen og på jobben, og av og til når jeg våkner om morran tenker jeg "må bare sjekke hvordan det gikk med de itemsa på auksjonen" :roll: ..hehe.. kanskje litt drøyt.. men har man en hobby er det klart man tenker på det og har lyst å bruke tid på det?

Mange hobbyer holder man seg i form med når man driver med... slik er det altså ikke med wow.. sitte foran pcn i mange timer er slitsomt for øyne rygg håndledd.. vær litt obs på det og ikke drikk cola og spis chips hele tida lissom(gjelder jo uansett)

Syns det er synd at wow har fått det stempelet det har fått da dette slår negativt ut på oss som har det som en hobby og trives med det.. Det går fint ann å begrense spillingen, men vær bevisst på det!

Når det er sagt vet jeg ikke om jeg ville kjøpt wow i dag.. Expansionen får du nesten ingen nytte av før du er lvl 55+ og det tar fort ganske lang tid å komme dit om du ikke spiller veldig mye.. og Age of conan blir jo et kjempespill tror jeg... gleder meg stort til det..

Uansett hvilke mmorpg du kjøper gjelds det å begrense seg, å sette grenser.. Kos deg med spillet men å passe litt på tror jeg er sunt uansett..

Som blizzard selv sier: Bring your friends to Azoroth, but remember to have fun outside Azoroth too (eh... eller no sånt...)

Lykke til med valget! :!:

Gudmund

Lenke til kommentar
Ååh. Les det jeg skrev i andre innlegg da.. Satte det på spissen. Men greit, jeg gir meg - bli overtalt og spill i vei. Jeg begynner i hvertfall ikke.

7430071[/snapback]

Innlegget mitt er ikke ment som kritisk til ditt andre svar. Ser jo ut som jeg mener omtrent det samme som deg :)

Avhengighetsfaren gjelder vel mmorpgs generelt... Rart egentlig.. At man blir hekta på å strebe etter å bli bedre og rikere og flinkere når det er det vi gjør hver eneste dag.. Og i wow som i rl blir vi vel aldri fornøyd, og vi vil alltid kunne bli litt rikere, flinkere osv. Kjenner magefølelsen selv noen ganger, men skjønner ikke helt psykologien..

Lenke til kommentar
til tråd starter, Er du en gamer så vet du hva du går til.. WoW er som alle andre spill, tidsfordriv... bare dette krever litt mer av hjernen din enn å spille spill som hvilken som helst fjortis kan spille *host* CS *host*...

7428096[/snapback]

WOW kreve mye av hjernen? LOL!

Lenke til kommentar
hvis du har en vane til å bli avhengig så ikke kjøp det, jeg har faktisk mista venner til wow, de hakke hatt tid til noen ting etter de begynte med wow :o Jeg turte aldri..

7423273[/snapback]

Jepp. Ej mista min beste venn til WoW.. :( Så om du vil bli kvitt vennane dine, så e det berre å begynne å spille. Med mindre dei og spilla.

Lenke til kommentar

Pre-WoWer her. Vil egentlig fraråde deg å begynne. Hvis du har kommet så langt som i å i det hele tatt tenke over om du skal begynne eller ikke, er du sannsynlig såpass interessert i spillet allerede at du kommer til å bli avhenging. Jeg velger ordet avhengig over hekta med omhu, for det er nettopp det du blir. Jeg kunne lagt ut med eksempler på hvor gal WoW gjør en, men det ville ikke vært fair for dem det gikk ut over.

Gjør deg selv den tjenesten og ikke skaff deg WoW. Det er stor sannsynlighet for at dette kan ødelegge mye for deg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...